< Tilbake til oversikten

Synsforstyrrelser

Newstart sa for siden:

Leste en plass at noen fikk synsforstyrrelser når de var i ketose. Noen av dere som har opplevd det?

Bæret sa for siden:

Nei.

(To år og 4 mnd i ketose så langt)

MissPivotal sa for siden:

Jeg har opplevd flimring, "prikker" foran øynene og at jeg ikke ser noenting i noen sekunder, ja. Skjer innimellom, når jeg endrer stilling radikalt. Feks fra stående til liggende, eller hva som helst annet. Håper det går over!

smgj sa for siden:

Blodtrykksfall. Har jeg også til tider.

Yrla sa for siden:

Hvordan er det for deg? Har du det nå?

MissPivotal sa for siden:

Hmm! Vet du hva gjør at vi får det? Og hva kan man gjøre for å motvirke det? Er det farlig?

Oi! Det ble mange spm på en gang :P Sorry! :rodme:

Kitt sa for siden:

Det heter hydrostatisk blodtrykksfall og kommer av at den dingsen i øret som regulerer BT i forhold til kroppsstillling ikke er kjapp nok når du endrer stilling/reiser deg etc. Det eneste som kan være farlig er om man faktisk ramler og slår seg!;)
Jeg lærte meg som ung å holdepusten/trekke inn magemusklene når jeg reiste meg opp. Dette er nå en vane og fungerer som bare det!:D

Kitt sa for siden:

Her står det vel litt om synsforstyrrelser blant annet!

mysil sa for siden:

Jeg har slitt med synsforstyrrelser i mange år, hos meg er det et forvarsel på migrene.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.