< Tilbake til oversikten

Er det menn her?

Ellep sa for siden:

Hei
Finnes det flere menn her?
Vet kun om Stormann og meg selv.
Mitt inntrykk er at det er stor overvekt med kvinner her. :)
Ikke noe galt i det, jeg liker kvinner jeg....

ruslepølsa sa for siden:

finnes da nok av menn her..
Meg.
Chippy

og sikkert mange flere.

David sa for siden:

Det er vel ikke så mange her, men noen er det da....

marjusen sa for siden:

Jeg er her. Hehe

fa3850 sa for siden:

Og meg da :)

Ikke gjort så mye av meg enda, men skal prøve å bli mer aktiv.

jvsandem sa for siden:

Var i det minste mann sist jeg sjekka. ;)

morkolv sa for siden:

og meg, dog mest i lese og lytte modus. (ennå)

Morten:)

Iset sa for siden:

Mannen min er her inne, men ikke så voldsomt aktiv. Han har gått ned ca. 35 kg med LCHF. Kaller seg Uaglio.

tasseladd sa for siden:

Her.
Leser erfaringer og får gode oppskriftstips.
Vi mannfolk er vel ikke så skravlete, så vi konsumerer mer enn bidrar i forumet ;)

Resultat med ketolyse, ned 25 kilo på 5 mnd.
Mål, ned 60 kilo. Det gjenstår ennå endel, men jeg syntes det er lett å holde på dietten, så målet er i siktet :)

kreng sa for siden:

Meldte meg inn for noen dager siden! :)

g.a.o sa for siden:

jada.er innom hver dag,men skriver sjelden.

Arote sa for siden:

Her

Stælken sa for siden:

Joda vi er flere menn som følger litt med. Har inntrykk av at det var flere aktive menn tidligere. Synes Lavkarbo var bedre før, nå blir det litt mye brudekjoler og "hva gjør jeg på lørdag, skal på fest!..osv
Ellers er det mange kompetente bidragsytere, all ære til dem!

siko123 sa for siden:

Her også :)

Petra71 sa for siden:

Mannfoka ble vekket til live her nå da :)
Jeg er ikke mann, men synes det er flott dere er her :)

nellie sa for siden:

Har aldri vært særlig mange mannfolk her gett. :p Hvis du er misfornøyd så er det vel på sin plass at du skriver litt mer om sånne seriøse saker, du føler det er behov for her da;) Kanskje alle mannfolka ramler ut av hiene sine om noen bare gidder kicke igang litt.

Kom igjen. Ta litt ansvar nå æ!

janern sa for siden:

Samme tanke slo meg og når jeg meldte meg inn. Ikke noen direkte overvekt av menn her inne nei.

Jeg er vel ikke en mann av få ord heller, men foreløpig er jeg mest fornøyd med bare å lese. Deltakelsen kommer når jeg føler jeg har noe å bidra med -)

Shooterr sa for siden:

Er innom støtt og stadig, mest for å sjekke ut oppskrifter. Har ikke noe stort behov for å legge ut om meg selv og mitt liv på nettet, så resten av forumet appellerer ikke så mye til meg, men om jeg finner en kvalitetsdiskusjon så kan det hende jeg deltar.

Lavathan sa for siden:

Joda det er da noen menn her, men jeg tror ikke vi er like flinke til å skrive her inne som alle jentene er :D

marjusen sa for siden:

Bare jeg som skriver en del altså. Hehe

Ellep sa for siden:

Hei alle
Artig at vi er så mange her inne....
Det virker ikke slik til hverdags.

I går fisket jeg.
Satte garn kvelden før, har rekort på 1,6 kg´s ørret. (men ikke større enn 1,2 i år). Har målsetting om en gang på få en på over 2 kg.
Jeg så at en stor fisk satt i garnet, fikk den inn til båtripa. Fikk tak over ryggen, og vips så sprellet den seg løs fra både garnet og meg. :mad:
Er fremdeles irritert på meg selv (jeg har til og med hov for slike anledninger.

marjusen sa for siden:

Mjøsa? Einafjorden? Eller er jeg helt på bærtur nå? Ser du er fra oppland:D

Ellep sa for siden:

Valdres

Kula sa for siden:

Joda, vi er nok noen menn her på forumet, selv om jeg tror det går minst 25 kvinnelige medlemmer på hvert mannlige.

Når et gjennomsnittlig kvinnelig medlem i tillegg produserer ca 25 ganger så mange innlegg som de mannlige medlemmene, er det ikke rart at vi forsvinner i mengden.

(Dette er ikke negativt ment overfor de kvinnelige medlemmene, bare en observasjon av de faktiske forholdene.)

senorita sa for siden:

fjasnissen er jo også mann :)

Conjurier sa for siden:

Er her innimellom jeg også

Fjasnissen sa for siden:

Godt at noen har lagt merke til det da ;)

Men jeg har jo vært litt i sommereksil, så da er jeg lett å glemme når kjeften min (eller fingrene mine) ikke går i ett ;)

Ellep sa for siden:

WOW - litt av en nedgang......

han-dy sa for siden:

Har et spørsmål som er litt delikat, men som vel egner seg i denne tråden - da jeg ikke har funnet noen annen som er egnet.

Jeg startet på ketosekur i vinter og fulgte Andersens råd helt slavisk og etter drøye tre måneder var vekten redusert fra litt over 100 kg til 75 kg og BMI gikk fra 32 til 23.

En bieffekt av kuren er at penis har blitt mer enn dobbelt så stor i slapp tilstand og mellom 3 og 5 cm lengre når den er erigert. Jeg har ikke sett at dette er beskrevet noen steder og lurer på om flere har samme opplevelse?

:cool:

Ignite sa for siden:

Penis pleier å bli tynnere den også, men bieffekten er at den blir lengre -særlig hvis man har trollgener...

herregud sa for siden:

Sikkert pga at du har mistet fettet rundt penisen slik at den har kommet ordentlig frem, og kanskje bedre blodsirkulasjon pga vektreduksjonen bidrar litt også. Jeg har ikke målt selv, så jeg har ikke merket om den har blitt større, men kanskje... :cool:

herregud sa for siden:

Ja, fornøyd med den. Og det å ha holdt vekta på samme nivå ett års tid nå :)

plastbox sa for siden:

Først må jeg få si: spektakulært ordvalg! :p Jeg liker å tro jeg er mann selv om jeg bare er midt i 20-åra. ^^

Bulldog sa for siden:

Oprah Winfrey sa visstnok på et program at penis blir større når man går ned i vekt, og dagen etter hadde treningssentere i hele USA rekordstor pågang av kvinner som ville melde på typene sine.

smgj sa for siden:

Jeg har ikke førstehåndskjennskap til saken, men en del påstår at penis blir større når det i realiteten er mindre mage som sperrer (mindre) for utsikten. :rolleyes:

Bulldog sa for siden:

Min har ihvertfall ikke vokst, og godt er det. Slitsomt å gå og snuble i den hele tiden.

plastbox sa for siden:

Står det ikke i nyeste revisjonen av Atkinsboka at penis kan vokse inntil en tomme fordi fettet over staken blir borte? Det er ikke veldig komplisert å fastslå at det er noe fett der, og da fett går av og på gjevnt (as per DNA osv.) vil overvektige ha mer fett der enn normal- eller undervektige. Kan ikke se for meg hvorfor en atlet med 4-5% kroppsfett skulle ha beholdt fettet der mens hele resten av kroppens reserver (bortsett fra hjerne og lever) er deffet bort. :p

chbbe sa for siden:

Mann her også.

oidia sa for siden:

En til :-)

Circameg sa for siden:

Er ikke mann, kun på jakt etter en :D

Ellep sa for siden:

Her er det bare å velge........ :D

Utvalget er kanskje litt begrenset....
Ikke mange under XXL :)

siko123 sa for siden:

har opplevd noe lignende selv også, ikke så merket så mye ved slapp penis, men den har blitt ett par cm lengre i erigert tilstand, men kan godt vokse litt til ^^

krod sa for siden:

mann her og.

skriver ikke så mye her dog, som andre har vært inne på er det vel mest kvinnetråder her.. og av en eller annen grunn så blir det voldsomt lett krangling om menn blander seg inn med sine faktaorienterte innlegg i kvinners ofte mer følelsesorienterte tråder, og jeg synes egentlig det er nok krangling som det er her inne..

dette med penis har ikke jeg merket noen forskjell på. har gått ned ca 30 kg. men det er vel ikke akkurat der jeg har mest fett heller..

Imp sa for siden:

MYE mer menn her enn hva man får inntrykk av når man skravler. Hyggelig det! Når det er overvekt av kvinner (jepp, måtte bare kopiere den der) så blir det ekstra hyggelig med noen menn tilstede. Da lyser vi opp og blir blide. Snakker av erfaring, for slik er det på jobben min. ;)

Lava sa for siden:

Jeg tror det er bra om dere MENN kommenterer og svarer i diverse tråder!
Blir mye "manne-hat" noen ganger... og vi damer vil faktisk ha deres input, selv om det kanskje ikke virker sånn alltid :D

Så, dere må bare komme dere på tråden, evt starte nye tråder og bli bedre kjent. Og kanskje melde dere på treffet i Oslo 1. oktober??

langaard sa for siden:

Ja, min mann er også her!:)

Ellep sa for siden:

Jeps, var meget fornøyd med ordspillet, tok lang tid før noen oppdaget det :D

Ellep sa for siden:

Hei
Håper dette var en fleip, hvis ikke, er dette innlegget ganske illustrerende for hvor mye mere kvinner kontra menn skriver her inne......

Bamse_brakar sa for siden:

Stiller meg også i mannsrekka, som vel i stor grad kjennetegnes av at vi er inne og "stjeler" tips fra andre uten at vi deler så mye med oss selv... Bare å beklage det, for det hjelper virkelig å lese det dere andre skriver...

Ellep sa for siden:

Sprekker dere iblant?
Jeg har nå holdt på i fem uker, og det har gått slik:

25.07 - 133,5 - startvekt
01.08 - 130,0 - minus 3,5 kg
08.08 - 127,5 - minus 2,5 kg
15.08 - 125,5 - minus 2,0 kg
22.08 - 123,5 - minus 2,0 kg
29.08 - 122,5 - minus 1,0 kg - tilsammen 11 kg.

Jeg veier meg mandag, men tirsdag var jeg helt i ulage og bare måtte ha ekstra mat. Klarte heldigvis å holde meg til lavkarbo-sprekk.
Stappet i meg lavkarboknekkebrød med pålegg, var helt stappmett da jeg la meg. Onsdag morgen hadde jeg gått opp til 123,5 igjen.
Ble så forbanna på meg selv at jeg gikk hard 2 timers tur før middag, droppet kveldsmaten og var tilbake til 122,5 i morges.
Skjønner at det er motivasjonen som begynner å glippe.
Har dere noen gode råd for å holde motivasjonen oppe?
Hva gjør dere når det røyner på?

roger1970 sa for siden:

Sist jeg sjekka så var jeg og en mann :)

David sa for siden:

Ellep,

dette er tredje gang jeg legger om til lavkarbo. De to første rundene ble avsluttet fordi jeg sprakk for ofte, så nå er jeg relativt streng med meg sjøl. Nå har jeg holdt på siden nyttår, og er bestemt på at jeg ikke skal tilbake til potetgull, pommes frites og pizza som hverdagsmat. Sprekkene kan jeg telle på en hånd, med unntak av ei uke i sommer på ferie med familie, hvor det var vanskelig å leve LCHF.

Min motivasjon bestå r i at jeg vet at om jeg sprekker med en pose potetgull, pommes frites e.l., så tar det minst en uke før vekta igjen går nedover. Det gidder jeg ikke oppleve ofte... Jeg passer på å planlegge nøye måltidene, slik at jeg skal slippe å måtte havne i slike situasjoner. Nå har jeg også gått ned så mye at folk rundt meg skjønner at jeg er bevisst maten jeg putter i meg, og slipper kakepress.

Det er også mye motivasjon i å hive for store klær!

Og det er rart med det, jeg som elsket pasta før...nå smaker det bare mel. Dessuten er jo egentlig nystekt ribbe med hvitløkssmør mye bedre! :D

Imp sa for siden:

Håper det erlov å svare selv om jeg er av hunkjønn. ;)

Du har gått ned en del kilo allerede da! Ta bilder slik at du ser resultatene, det var en stor motivasjonsfaktor for meg. Og lag deg noe ekstra lavkarbo-godt, ikke sprekk på høykarbomat, spis heller noe lavkarbogodis e.l. :)

Lykke til videre!

Ellep sa for siden:

Hei
Her tror jeg du er inne på noe veldig viktig. Ikke sprekk på annet enn lavkarbo. Da blir ikke veien tilbake så lang. Det er jo demotiverende i seg selv å bruke uker på å komme tilbake der man var.............

Ellep sa for siden:

Hei
Jeg har også prøvd lavkarbo før. Kjørte ekstrem fra spisdegslank.no. Virket utrolig bra. Gikk ned 7,9 kg første uka :rolleyes: Helt utrolig. Men siden jeg har vært nyredonor og urinsyren føyk i været, la fastlegen ned forbud.
Blei deppa og kiloene føk opp igjen. Heldigvis klarte jeg å stoppe noen kilo før jeg var tilbake. Nå prøver jeg å ta det roligere og spise meg mett, men etter hvert som vektnedgangen går saktere merker jeg at jeg automatisk spiser mindre og mindre for å holde vekttapet gående.
Jeg må prøve å konsentrere meg om to ting: Fokus og tålmdighet. Det siste er nok min store svakhet. Jeg takler dårlig å stå stille en uke, så jeg veier med hver dag for å følge med. Går det dårlig, kjører jeg har hardt mot mandagene som er veiedag.
Men merker det på klærne nå, får ta en titt i skapet, kanskje det ligger litt ekstra motivasjon der....

stormann sa for siden:

Har inntrykk av at det er mest kvinner innpå her, men vi er da noen :)

Tror vel det er vanskelig å unngå at man faller utpå av og til, men tror nøkkelen er hva man gjør etterpå. Klarer man å stoppe? Ikke gjøre det til en vane?

Vanskelig, men nå er jeg så godt i gang at jeg skal bruke beviselig fremgang som motivasjon.

Fenjal sa for siden:

Tenkte å gi litt lyd fra meg...

I slutten av september gjorde jeg det samme som de fleste menn ser ut til å gjøre her. Satte meg inn i lavkarbo, fant et konsept (ketolyse), leste meg opp og bestilte bok og vitaminer. Men skrev selvfølgelig ingenting på forumet.

1. oktober var vekten 123,4. I forgårs var eg nede i 111,6. Litt opp igjen i dag tidlig uten at eg helt forstod det, men man må vel regne med litt svingninger...

Holder meg på ca. 15-17g karbohydrat hver dag. Tror jeg har hatt ketose (testet med sticks innimellom) hele tiden siden jeg startet.

Kostholdet blir kanskje litt ensformig, men det ruller og går og så lenge det er positiv utvikling på vekten så ser motivasjonen ut til å holde bra. Har ikke helt fått til "nok fett" i kostholdet. Blir litt for mye proteiner. Prøver å være bevisst og justere...

Planen er å holde på til jul og se hvordan det ligger an da. Jeg må helt sikkert holde på lengre for å komme ned på rundt 90 kan være en grei trivselsvekt. Planen er å komme ned på den og kjøre knallhardt for å holde den i 1-2 år for at kroppen venner seg til den nye vekten.

Er ingen lavkarboentusiast, ser at det virker og kjører på det. På sikt ser eg for meg et mer "normalt" kosthold (men mindre volum og mindre brus og godteri...) sammen med trening. Sannsynligvis med ketose innimellom for å "justere kursen".

Noen tanker:

• Det er rart at jeg ikke er mer sulten... Svært fornøyd med det
  • Jeg drakk mye cola. Overrasket over hvor lett det var å kutte tvert
  • Godtesuget merker eg i perioder (halloween hjelper ikke...), men langsiktig mål og kortsiktig vekttap motiverer. Så langt har jeg unngått sprekker på dette. La oss håpe det fortsetter.
  • Brukte diett.no i begynnelsen for å lære sammensetninger av måltider. Siste ukene har jeg tatt det i hodet

plastbox sa for siden:

Kjempebra fremgang! Keep up the good work! ^^,

Til opplysning, det er slettes ikke rart! Med høyt inntak av karbo har man mye insulin i kroppen og fettcellene er i "lagringsmodus". Det vil si at all energien som finnes i dem ikke er tilgjengelig for kroppen, og når energi ikke er tilgjengelig forteller kroppen din deg at du er sulten. I ketose er dørene åpne og ketoner og frie fettsyrer fra fettcellene er fritt tilgjengelig for kroppen, som for de aller fleste fører til sterkt redusert sult. Hvorfor spise så voldsomt når en alikevel har energi nok? ^^,

Tiril77 sa for siden:

Hooo hooy,,,, Interressante temaer dere diskuterer her.. hehe.... Henger på gjerdet og glor :D:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.