Søtsugen sa for siden:
Jag har nu gått på lavkarbo i 3,5 mnd och det går supert! :D Har gått ned nästan 10 kg, de första 3 veckorna gick jag ned 5 av dem men det går nedåt sakta men säkert.
Det jag märker är att jag kan stå stilla några veckor, och så helt plötsligt går jag ned 800 gr på 2-3 dagar för att sedan stå still igen. Är detta en typisk nedgång för lavkarbo? Jag går nu ned ca 1 kg i månaden. Har 7 kg kvar till den vikt jag har lust att väga, men bara 2 kg till jag är under 25 på BMI. Blir det vanskeligere nu när jag närmar mig normal vikt?
Jag har lagt mig till en del vanor och OVANOR dessa 3 månaderna och har mina favoriter som jag gärna äter om och om igen... ;) Har lagt dem in på diett.no och ser att jag håller mig till 75% fett, 20 % protein och 5% karbo (sånn ca) men ibland undrar jag om jag gör detta riktigt. Ialla fall när det står stilla, ibland upp till 3 veckor i rad och då känns det litt hopplöst... :rolleyes:
En typisk dag:
Frukost:
3 stekta ägg + halv paket stekt bacon (väldigt sulten på morgonen och äter med god aptit) ;)
1 kopp kaffe med 1 ss fløte (nam nam)
Lunch:
Alt 1: 1 kopp kaffe med fløte
Alt 2: Koka 2-3 ägg
Alt 3: 2-3 oopsies smør och ost
(alt beror på om jag är sulten, på jobb osv)
Middag:
Äter med familien, nu i sommar har vi grillat mycket så det har blivit 2 kotletter med mycket grönsaker. Annars tar jag det de tar men tar bort potatis, ris osv. Ersätter med grönsaker.
Kvälls:
Alt 1: Oopsies, så många jag vill ha så jag blir passe mätt
Alt 2: Flöte med jordbær :cool:
Alt 3: Ibland ingenting om middagen blev sen
Alt 4: En kopp kaffe med fløte och en liten rad med 86% premium sjokolade (gärna på en fredags- eller lørdagskväll)
Detta passar mig fint, jag känner att jag är mätt och får äta god mat. Saknar inte bröd alls, och är inte alls godissugen (se nick på forum :D ).
Men är det ok? För mycket? För lite? Bore jag kutta ut något? Lägga till något?
Tar vitaminer, extra kalcium och omega varje dag - och just nu är energien på topp. :)
Blir väldigt glad om någon kan komma med förslag på vad jag eventuellt gör fel. Jag kan kanske äta mer grönsaker??