På lørdag hadde jeg en skremmende opplevelse! Med svigermor, samboer og lillemor på 3 år som tilskuere gikk jeg rett i dørken, besvimte rett og slett! Jeg hadde vært endel svimmel i forkant, men jeg er vant til det, for jeg har lavt blodtrykk, 90/50. Jeg har forøvrig ALDRI besvimt før. Kan dette ha noe med at jeg lever ketogent å gjøre?? Jeg hadde jo ikke spist så mye den dagen, men jeg er i ketose og er jo ikke så veldig sulten!
Hva er ellers grunner til at man besvimer på den måten? Kan det virkelig være blodtrykket? Det skal sies at jeg hadde satt på gulvet i forkant, og dette skjedde 2 sekunder etter at jeg hadde reist meg. Men det var ekkelt, huff. (og det mest kjipe var at svigermor var der, hun er superskeptisk til ketolyse, diabetiker som hun er, hun klandret jo selvsagt kostholdet mitt)
Jeg gjetter på en kombinasjon av lavt blodtrykk, at du reiste deg for fort og at du hadde spist for lite i løpet av dagen. Men jeg er ingen lege og om du er usikker og/eller engstelig så ta en telefon (eller en tur) til legen.
Med så lavt blodtrykk er det ikke så rart om du besvimer. Jeg har hatt ca det samme hele mitt voksne liv og har alltid besvimt lett. Litt vondt i magen, klemstre en finger, reise meg for brått, eller noen ganger bare sitte rett opp og ned og besvime. Nå midt i 50-årene har blodtrykket steget til normalt. Vil jo tro at hvis blodtrykket ditt vanligvis er så lavt må du ta noen hensyn for å unngå å besvime i tide og utide. Forstår at du synes det er ubehagelig, men jeg tror ikke det har med lavkarbo å gjøre. Du kan jo sjekke litt på en av disse linkene, leger som blogger. tgeisner.com/ espenrostrup.com/
hehe, ja jeg har lav blodprosent, lavt jern, lavt blodtrykk, lavt stoffskifte, så her i gården går ALT litt sakte. Kanskje rart at jeg ikke har besvimt FØR, når jeg tenker meg om ;) Men er det noen som vet hvordan man kan få opp blodtrykket??? Finnes det noe å gjøre med det?