monjanse sa for siden:
blir jeg feit når jeg vil kose meg på fredagen med 5 tacoshell med grønnsaker og kyllingkjøttdeig i?
monjanse sa for siden:
blir jeg feit når jeg vil kose meg på fredagen med 5 tacoshell med grønnsaker og kyllingkjøttdeig i?
Alkazelters sa for siden:
Hvis dette er ukens eneste utskeielse, så vil jeg si nei. Du legger sikkert på deg en god mengde vann til dagen etter.
Suann sa for siden:
Sanney sa for siden:
spørsmålet var jo ikke om det var bra, men om du ble feit av det :p
monjanse sa for siden:
jeg hadde mais på tacoen i dag. legger jeg på meg av det?
Bæret sa for siden:
Litt dumt kanskje hvis du er på lavkarbodiett?
Men det er kun du som bestemmer hva du skal spise...
Suann sa for siden:
Dollsine sa for siden:
Se svaret fra Alkazelters. Det samme gjelder mais.
For min del stiller du litt "tynne" spørsmål - derav "tynne" svar. Foreslår at du setter deg inn i de ulike retningene innen lavkarbokosthold, og finner ut hvordan du vil ha ditt opplegg. Dette er ikke en kur, ala Grete Roede eller lignende - dette er en livsstilendring; i alle fall for de som har behov for å legge om kostholdet og evt gå ned i vekt. Å spørre om en legger på seg av mais kan derfor vanskelig besvares.
Her på forumet finner du mye god informasjon, og det er bare å plukke på "øverste hylle". Let deg rundt og finn informasjon.Jeg anbefaler deg spesielt å starte med denne: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Lykke til.
nellie sa for siden:
Det går ann å spise LITT mais når man spiser lavkarbo, men det er ikke noe å bruke karbohydrater på, når man spiser ketogent. Og hvis man absolutt skal så spiser man det som en bitteliten del. F.eks en liten spiseskje i en svæææææææær gryte osv:) Minimais er greit da.
Hamster59 sa for siden:
Når vi har taco, spiser jeg aldri skjell eller mais. Må du ha mais, så spis minimais. Jeg danderer alt på tallerknen, og så spiser jeg det med kniv og gaffel, evt med et skjell til. Nesten som en lunsj, spis pålegg med evt litt knekkebrød til. Det må ikke være brød under ethvert pålegg. Har alltid syntes de taco-skjellene er litt plundrete, tubsene er enklere å håndtere.
Edla sa for siden:
Kan du ikke bare droppe shellene og spise taco sallat da? Taco er jo den enkleste maten i verden å gjøre lavkarbovennlig!
marjusen sa for siden:
Kjøp mama lupes tortilla lefser. Suuupergode og lavkarbo
Megvel sa for siden:
Et tacoskjell, altså bare skjellet uten noe oppi, har 5KH.
Katta66 sa for siden:
Jeg leste at matvarekjedenes billige varianter av tacoskjell og tortillas inneholder palmeolje. Jeg husker ikke tallene eksakt men sammenlignet "landlord" (fra Rema 1000) skjell og El Paso skjell, og det var stor forskjell på karbo innhold.
kamp sa for siden:
Palmeolje er jo ikke så ille da :)
jannesnuppa sa for siden:
Til taco er det veldig godt med osteknekkis...
marionilona sa for siden:
AKKURAT det jeg skulle skrive.
Lag osteknekkis av Kavli-osten med Jalapenos, nam nam... perfekt som "nacho-chips"...
MissPivotal sa for siden:
Hvor kjøper du disse? :) Er de mulig å få tak i på butikk, eller må man bestille fra det store utland?
marjusen sa for siden:
Disse må bestilles fra usa eller danmark. Tok ca to uker fra jeg bestilte til dem kom. Fryste ned med engang. Holder seg lenge da.
macadamia79 sa for siden:
bare ikke TYGG maisen, så kommer den hel ut igjen :D
Fjasnissen sa for siden:
Den enkle, og billige, løsningen er å bare bruke et stort salatblad som "tacoskjell". Fyll opp salatbladet med kjøtt og tilbehør og snask i vei. Helt genialt, men litt grisete ;)
MissPivotal sa for siden:
Hehe.. Man får investere i smekker :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.