< Tilbake til oversikten

Vanndrivende produkt?

lille_trille sa for siden:

Har prøvd meg på forumet for spørsmål med forhåpentligvis korte svar (eller noe i den duren), men spørsmåla mine forsvinner i eviglange diskusjoner.

Altså når det er sagt, så sliter jeg med vann i kroppen.
Noen som har erfaring med teer som er vanndrivende? Eller andre ting som funker?
Samler vann som en strandet hval om dagen, og det ser ikke ut til å slippe taket.
Drikker 3-4 liter vann, og klarer ikke mer enn det. Har kutta ned på salt osv osv.
Kunne naturligvis gått i skauen og plukka kjerringrokk da, men........

smgj sa for siden:

For meg er det totalkutt av mel som hjelper. Men jeg har nok bestemt en eller annen form for intoleranse.

Spiser ikke mel!

Cyan sa for siden:

Et annet tips er å ha litt sitron eller sitronsaft i vannet. Jordbær er også en sikker vinner om karbokvoten din tillater det.
Men den Base-teen jeg har linket til over er veldig bra. Jeg sliter tidvis med mye vann i kroppen og 2-3 kopper Base-te samt vann med sitronsaft (Jeg bruker sånn som man bruker å ha i te) fikser alltid biffen :ja:

Base-teen selger de på de fleste Helsekoster.

Julepølsa sa for siden:

Avkok av brennesle skal visst også være vanndrivende.

Rin sa for siden:

Jordbær er det eneste remediet jeg merker effekt av. Kan helle i meg mange liter løvetann- eller brenneslete uten at noe blir bedre.

Tusen takk for gode råd. Visste jeg kunne stole på dere :klem:

Heba sa for siden:

Brennesle-te og kjerringrokk-te er begge vanndrivende! Men vil du ha bra effekt er det nok lurt å drikke en 3-5 kopper om dagen.

Cassiopeia sa for siden:

Jeg hadde ei runde med vanvittige vannansamlinger en sommer for noen år sia. Jeg gjorde alt etter boka, fylte på med vann, og enda mer vann, men hovna bare mer.

Kanskje skal du ikke spare på saltet, men heller tilføre mer noen dager.

Den gangen jeg snakker om dro jeg på legevakta til slutt, og fikk "resept" på øl og potetgull. Ølet er vanndrivende, og potetgullet salt. Etter den gangen tester jeg alltid med å ØKE på saltet dersom jeg samler mer vann enn vanlig.

Kanskje en pose Øffer og en lavkarboøl gjør susen?

Har spist en pose Øffer i dag. Sparer øllen til i morgen :)

unaturligslank sa for siden:

Prøv ANTI Salt vanndrivende. Hvit boks med rød label på helsekosten/life. Tror det kosta ca 100 for 160 tbl.

EllenNerR sa for siden:

Epple eddik tabletter funker som bare den :) Jeg selv sliter en del med vann i kroppen etter svangerskapet, så jeg synes den funker. Men du gjør heller ikke noe annet en å løpe på do hele tiden føles det som :)

Prøvde disse, men syns ikke de funka så godt. Må prøve å doble anbefalt dose neste gang det hoper seg opp :)

Mortil1 sa for siden:

Noen som har prøvd Uvalette?

Bestemamma sa for siden:

Når jeg gjør underlivsøvelsene mine, eller har sex må jeg alltid tisse masse etterpå...kanskje du skal prøve det? Mener alvor altså... Kjenner kroppen min godt etter å ha hatt den i 50 år.....:D

Ellers bruker jeg lemonade til drikke hver dag i tillegg til vann....men jeg drikker bare akkurat passe...presser aldri vann i meg for å miste vann....Det trengs ikke :p

:) Må visst ut å finne meg en mann :D

Bestemamma sa for siden:

Ikke for å gå i detaljer her, men en kan ha sex uten partner også..... er jeg "out on a limb" her eller ligger dette innenfor akseptabel forumoppførsel? UÆÆÆÆÆ vil jo ikke sparkes ut.....:o

Det er min tråd, og jeg tar i mot alle gode råd :D

Ojsann... blir visst poetisk her :rolleyes:

Bestemamma sa for siden:

Rimsmed du med? :D

Cassiopeia sa for siden:

Lurer på om man får kjøpt "vanndrivende hjelpemidler" på blå resept jeg....

:D

lucifine sa for siden:

Er det ok å bruke anti salt tablettene på ketolyse? Har ikke turt for jeg var redd det ville klusse tilefefkten av ketolysen...?

Hjelpemiddelsentralen, kanskje?

Bestemamma sa for siden:

Nå ble det spookie her...vennen min ( den utro) jobber for hjelpemiddelsentralen.......:eek:

Tror tråden din er i ferd med å utarte igjen lille_trille....:D

Men nå har du jo fått mange gode svar da....så da kan den vel bare trille i vei........;)

hehe... det skjer heile tida :) I`ll rest my case :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.