Jeg VET at jeg også har hørt om, dessverre ikke smakt, fylt aubergine. husker ikke nøyaktig hva som var i, men den var delt i to på langs, hulet ut og innmaten ble blandet med blant annet stekt lammekjøttdeig, løk, hvitløk og oregano,et egg, fylt tilbake i auberginen og gratinert i ovn.
Hadde allerede betilt vår mat da jeg så dette himmelsk duftende ble brakt til et bord lenger bort og spurte hva det var. Så det på en restaurant på Kreta, som dessverre ikke finnes mer. Men tror jeg må prøve meg frem selv og se hvordan det blir. For dette er vel greit lavkarbo, vel? Så skal jeg jammen spørre meg for neste gang jeg kommer nedover...
På lchf-bloggen er det oppskrift på Imam Bayaldi (Imamens besvimelse), det er en vegetarvariant som smaker kjempegodt til kjøtt, særlig lammekjøtt. Og det smaker bare himmelsk, hadde det til middag i forrige uke. Men beregn god tid, det skal stå i ovnen i 1,5 t. Auberginer er god lavkarbomat, i likhet med squash.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.