Jeg har forsøkt å regne ut hvor mange karbohydrater det er i dette brødet ut fra kalkulator og fra diett.no, men jeg får forskjellige svar. Er det noen som betaler for et bra utregningsprogram som finner ut det som stemmer!?
Nja, ble vel 13, 14 skiver så blir vel i underkant av 2 per skive da. Ok.. da er det vel det da!!
Men du.. men jeg "har deg på tråden". Jeg ser at mange oppskrifter bruker mye kruskakli, det er jo endel karbo i dette, er det slik at de ikke telles på samme måte pga fiberinnholdet? Hvis ikke drar jo denne kli`en opp karbene ;p
På norske matvarer er fiberinnholdet trukket fra, så det er så mange gram som står på pakka. Men kruskakli er veldig lett, så det skal veldig mye til for å få 100g f.eks.
Totalt i dette brødet, ( jeg har brukt matvareguiden til å hente opplysninger): 26,54.
Så må du veie brødet og finner da ut hvor mange gram det blir pr. 100 g brød.
Tusen takk for at du tok deg tid Gerd! Ser jo at jeg nå liksågjerne spise Fedonbrød med 18 karber per 100 g, dog dette brødet ble jo godt. Evt kutte ned på ingrediensene som gir mye karbo. Nå er det ikke slik at jeg vil lugge på mindt mulig karbo om dagen, men jeg spiser mye grønnsaker, salater og slik som drar heftig opp karb om dagen.
Igjen tusen takk for svar. Er så hyggelig at noen vil ta seg tid til å hjelpe :)
Det hjemmebakte blir ofte tungt i forhold til kjøpebrød.
Og dermed mer mektig også :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.