< Tilbake til oversikten

Billig lavkarbo ukesmeny?

Mate sa for siden:

Hei! :)

Er det noen som har noen forslag som kunne passe inn i en billig lavkarbo ukesmeny?

Biff, indrefilet og dyre oster osv. er bare å glemme; her går det i kyllingfilet og sopp/grønnsaker. Håper noen kan gi meg noen tips, fantasien strekker ikke til når budsjettet skal rekke til "vanlig" mat for resten av familien og lavkarbo til meg.

Idarull sa for siden:

Tomatsuppe! Tomat på boks er billig. Finnes mange oppskrifter her inne. Hvis man lager en stor porsjon så har man et par tre middager.

Bik sa for siden:

Du trenger ikke spise biff og indrefilet. Går fint med f.eks koteletter som ofte er på tilbud på rema, obs, prix ol. Eller fisk. Både stekt og kokt. :)

Carisma sa for siden:

Alt med kjøttdeig fra rema blir jo rimelig :ja::

Mate sa for siden:

Takker for alle svar :) Dette er gode middagsalternativer; har dere noen gode tips til lunsj og frokost? :)

Megvel sa for siden:

Lavkarbo eller VLCHF?

Mate sa for siden:

Lavkarbo.

Og takk for link, den var nyttig. :)

marjusen sa for siden:

Koteletter er jo billig og namnam

lille_trille sa for siden:

Kiwi har koteletter til 23-29 kroner. First price egg er billig. Tunfisk er billig.

Gerd sa for siden:

God helg tilbudet på Kiwi
Nakkekoteletter- Kiwi
Kyllingfilet- Kiwi
Laks-Kiwi

Osv. osv..

Lese tilbudsaviser og handle på tilbud ;)

Julepølsa sa for siden:

Mange butikker har ofte varer til halv pris når de nærmer seg bestfør-dato. Kjøp det og bruk samme dag eller legg i frysen. Fløy rundt som tidenes tilbudsjeger i fjor da jeg krangla med nav, og har spart mye penger på det, samt fått masse god mat til gutta mine på den måten.
Ukesmeny sliter jeg litt med selv, men i dag skal jeg prøve kyllingfilet stekt med løk, hvitløk og chili, helle på creme fraiche og la det surre litt til alt er gjennomvarmt og så ha en god, grønn salat til. I morgen blir det antagelig noe fisk igjen, får se hva jeg får tak i. lørdag er det mammas bursdag så da skeier vi ut litt.
Hmmm, tror faktisk jeg har et par oppskrifter som kan være av interesse, men må finne de frem først. NÅ skal jeg hente bleieterroristen i bhg og så skal vi ut og handle bursdagsgave til momo. Men kommer tilbake i kveld med litt oppskrifter. Glememr jeg det så send meg en mail og mas på meg. Jeg er født distre, nemlig!:-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.