< Tilbake til oversikten

Cocosa

sjuggerpløm sa for siden:

Er det bare jeg som får en sånn kløete ekkel følelse i halsen når jeg har dette i teen/kaffen min? Det smaker jo ingen ting, men det skjer noe med halsen min ja, som er ekkelt.

Hva kan jeg ellers ha cocosa i for at jeg skal få i meg litt hver dag? Går det an å ha Cocosa i kokt mat? Røre inn når den er ferdigkokt?

Jeg elsker "pannekaker", og spiser gjerne det om kvelden når jeg er småsulten/fysen på noe. Kan jeg ha i cocosa i røra, eller blir det ødelagt av den høye varmen...?
Jeg tror jeg generelt sett får i meg for lite fett nemlig, så skulle hatt tips til å få sneket inn litt mer.

GrønnPepper sa for siden:

Cocosa kan brukes i det meste av mat ja, men visste du at det finnes to typer?
Den ene er uten smak og tåler høye temperaturer, så den kan du bla steke i, og den kan blandes med det meste for å øke fettinnhooldet uten at det blir kokkos smak i det.

Den med kokossmak bruker jeg mye i smoothies.

Tror det er den andre typen jeg har, for jeg synes ikke det smaker noen ting av den. Hm - da kan jeg steke i den ja, akkurat. Kanskje jeg til og med skal lese på glasset? :rulleøyne

Alynna sa for siden:

Kokosfett generelt er kjent for å tåle høye temperaturer, virgin kokosoljen tåler f.eks mer enn virgin olivenolje, men pure tåler varme enda bedre.

P.s. Du tror ikke du kan være allergisk? Synes kokosolje ikke er godt rent selv, men det er ikke noe verre/annerledes enn å ta tran f.eks....

Jeg vet ikke. I dag forsøkte jeg med cocosa i Rooibos-te, og det gikk faktisk veldig bra. Den har en helt annen smak enn vanlig te, litt mer honningaktig, og den ekle følelsen i halsen var ikke så fremtredende heller. Da blir det Rooibos heretter :)
Jeg drikker kaffen svart, så kanskje det var den komboen som var ekkel, for jeg orket nesten ikke å drikke det. Usj.

Bik sa for siden:

Tror det er fettet som legger seg i munhulen og halsen.
Jeg har laget noen gode snacks-kuler med cocosa, sukrinmelis og hakkede nøtter. oppbevarer de i en tett boks i kjøleskapet. Gode når man er "fysen" på noe godt :D

Det kan godt hende altså. :)

fiffi sa for siden:

Jeg får kløe i halsen av cocosa, føles hårete på en måte. Da er det ikke bare meg da.... mulig det er allergi, har litt pollenallergi...

Jeg har også litt pollenallergi, men har aldri måttet bruke medisiner før i år -men da har det visst vært ekstreme forhold også.

nightly sa for siden:

er cocosa det samme som kokosolje? Jeg kjøpte på iherb i går, men jeg ser noen snakker om cocosa og noen om kokosolje...:o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.