< Tilbake til oversikten

Hjelp! (Sliter på Atkins)

hippocampus sa for siden:

Jeg har gått på Atkinsen i over en mnd nå og nå begynner jeg å bli lei og vet ikke hva jeg skal gjøre :eek:
har begynt å lage knekke brød spiste vårruller i går og begynner å bli veldig slapp med telling eller rettere sagt jeg teller ikke lenger for jeg har ikke gått ned mer enn 4 kg på over en mnd....
jeg er alene om dette og de andre i fam min spiser ordinær mat brød poteter ol.. + sauser av mel ol.
er det noen andre som har det sånn? :confused:
lurer på om jeg er i ferd med å hoppe av hele greia snart :(

Trj sa for siden:

Fire kilo er da bra ! Du må ikke miste motet. I min tid på ketolyse var det litt "tricky" omkring ukene 4 - 6, men så løsnet det. Ikke tving karbotallet så langt ned som mulig, men spis omkring 15 g pr dag. HUsk gode grønnsaker, kok din egen brokkoli eller blomkålporsjon til middag, ikke spis familiens saus, men lag din egen. Om du får i deg nok fett, slipper du suget etter karbomat. Hva føler du er mest problematisk ?

smgj sa for siden:

Hei! 1 kg i uka er det som regnes som en sunn vektnedgang. Langsom nedgang - lettere å holde. :)

Du har tydeligvis ikke fått det "vannslippet" som de fleste får, men det virker da? Virket det gamle kostholdet ditt?

Jeg synes du skal gi det litt mer tid, jeg. sender med en klem og en bøtte motivasjon

ciscokid sa for siden:

Hva med å ikke følge Atkins direkte, men generelt fokusere på lavkarbo generelt? Kanskje motivasjonen øker hvis du finner nye oppskrifter å lage? Hva med å alliere deg venner/kolleger/kjente som også har liknende diett og utveksle erfaringer med, ikke bare her på forumet?

Jeg synses det høres ut som om du har hatt en grei fremgang, easy does it :) Stå på, det er i øyeblikket vi legger forberedelsene til vår fremtidige helse!

Lykke til

Rogue sa for siden:

Dra til legen og sjekk vitaminbehov og jern! seriøst dette er noe alle som legger om livstilen burde gjøre, kanskje trenger du mer av noe enn andre gjør og må spise deretter. Ikke alle kan kutte ut karbo heller. opp med motet og lykke til! :)

Tuuusen takk for så mye støtte :klem:kjenner at jeg trenger det nå :eek:
føler liksom at jeg ikke har gått ned nok trodde det skulle gå fortere ble vel kansje litt skuffet:snurt:

Det jeg syns er vanskelig er når mannen min har bakt nydelig brød og det lukter i hele huset og det bare ser helt fantastisk ut :( og det at jeg heletiden må passe på hvor mye jeg putter i meg av div matvarer kjenner jeg blir litt smågal av det faktisk....hehe:wacko:syns det blir vanskelig når en ikke kan spise alt av grønt og frukt/bær det gjør det vanskelig.

Jeg tar vitamintabl hver dag så får i meg det jeg skal ha i følge boken...
Har begynt å slakke ned og gi inn på litt mer karbs nå i det siste og kommer til å gå over til lchf mer og mer og da uten å telle for det tror jeg jeg rett og slett jeg er for lat til :flau:

Men man kan vel spise nesten den samme middagen som resten av fam bare at en ikke spiser poteter,ris og pasta ol..

tusen tusen takk for at jeg får svar fra dere:D

Rogue sa for siden:

greia med vitamintabeletter er at det er flott å få i seg det man trenger, men mennesker er bygget opp forskjellig, noen har vanskeligheter for å ta til seg noen vitaminer, andre har anturlig høyt av noe annet. For mye av en ting kan være like dårlig for deg som for lite.

Har bestilt time til blodprøvetakning til uka men ble dårlig er uvel om dagen så må nok ta det senere...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.