< Tilbake til oversikten

Ricotta dessert på 1-2-3

Pebbles82 sa for siden:

var nettopp i Sverige og handla inn litt forskjellig som ikke fins i Norge (kanskje jeg ikke har letet godt nok). Følte meg litt kreative og fikk lyst på noe skikkelig mektig, så ble denne oppskriften sendt fra oven :D

2 ss ricotta (pisk det litt så det blir kremaktid)
3 dråper vanilje essens (kjøpt i sverige, det er etanol i den)
1 ts perfect fit sukker (kinsarvik lavkarbo sukker erstatning)
1/2 ts vaniljesukker (eller mer eller mindre tuppen av en ts, kunne kanskje ha sløyfet den, tror ikke den bedra til noe egentlig)

rør sammen og spis... det her er for dem som tåler en god fett, den er mektig, men den demper søtsuget som en helt, og derfor har jeg bare 2 ss, vil du bruke hele boksen så må du nok øke de andre ingrediensene også

har bare holdt på med lavkarbo i ca 2 uker så ikke bli sint hvis det er en skjult karbo-bombe her som jeg ikke har fått med deg. :eek:
den ble bare drit god.... kan kombinere den med "sjokoladekake i en kopp" kanskje??? sorry husker ikke hvem som posta linken, men takk til deg:o den var god. :o

Imp sa for siden:

Og med kakao smaker det sjokolade! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.