< Tilbake til oversikten

Karbojunkie - Karbogram teller?

#1

HP sa for siden:

Fikk en idè!

Hadde det vært det ikke vært greit om vi gikk sammen å laget en gramteller?

En oversikt over matvarer vi kommer over i hverdagen, og hvor mange gram karbo de inneholder per rute sjokolade, bukett brocoli, 10 nøtter, spiseskje osv?

Jeg pleier ikke å gå rundt med vekt i lommen... :)

Har faktisk ikke vekt hjemme... :o Skal kjøpe snart... ;)

Da tenker jeg alle slags matvarer... Ikke bare typisk lav-karbomat... For vi har jo masse fy-mat i hus også... :eek:

En god idè? Noen som blir med?


#2

MHM sa for siden:

Du har jo så mye energi - og så mange idéer! Men jeg er med jeg, hvis jeg husker det... Jeg telte en gang alle mandlene i en 250 grams pose, og det var 230 mandler. Så da kan vi si at 1 mandel = 1 gram. Det vil si at 10 mandler gir under 1 gram karbohydrater.
Var det slik du mente, eller skal vi lage en tabell?


#3

HP sa for siden:

Slik mente jeg ja!

Må sette det i et system selvfølgelig... ;)
Men først trenger vi tall...


#4

rsy sa for siden:

Bruk tabellen jeg har lastet opp HP.
Lag en egen kolonne for hva en porsjon er, f.eks 10 mandler, eller en rute sjokolade. En kolonne for hvor mange gram dette er (hvilket er tallet man må jobbe med å finne fram til).... excel kan da selv regne ut siste kolonne som viser karbo per porsjon.

RSy


#5

HP sa for siden:

Ikke akkurat i den tabellen jeg hadde tenkt det... Tenker vel mer som et suplement til den... Men en god idé RSy! Skal tenke på det! :)

Tenker litt matvarer etter merke: Cavalier, Stella, ikke bare grønnsakene, de er liksom litt enklere å holde styr på... Frukt osv... Hvor mye som skal til for 5 gram og 1 gram vil være en bra inndeling tror jeg...

kansje vi kan få trykt en liten lommeutgave etterhvert? :)


#6

Iset sa for siden:

jeg fikk ikke opp den tabellen rsy.... trykket på open, men den kom ikke opp. hva gjør jeg galt?


#7

HP sa for siden:

Eller enda bedre; WAP!! :D


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.