< Tilbake til oversikten

Plutselig ikke fornøyd lenger

nightly sa for siden:

Lavkarbo gikk overraskende bra for meg de første 4 ukene, ikke noe sultfølelse, ikke søthunger eller følelsen av at jeg ofrer noe.

Men så plutselig, forrige uke, fikk jeg følelsen av å ikke være fornøyd etter måltidene. Når jeg har spist frokost nå (bacon omelett av tre egg) sitter jeg igjen med en følelse av at kroppen ikke er fornøyd, vil ha mer av ett-eller-annet.. Samtidig har vekten stått stille i to uker, (skeiet ut med bløtkake når jeg hadde bursdag.. Hadde ikke hjerte til å takke nei til mamma :o )

Men hva kan jeg gjøre med den følelsen av å ikke bli fornøyd etter måltidene?

Megvel sa for siden:

Spis mer mat som er bra for deg! Enkelt og greit.

nightly sa for siden:

Skal jeg spise enda mer? Jeg spiser jo allerede frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds.. og det er jo ikke små måltider heller..
Er litt redd for å begynne med samme spisemønsteret jeg hadde før lchf.. Da kunne jeg godt spise mye annenhver time:(

marjusen sa for siden:

Spis mer fett til hvert måltid.

Bruler du noe kunstig søtstoff? Spiser du bær? Dette trigger søthunger som ofte forveksles med sult følelse

Megvel sa for siden:

Få se meny da vel.
Med drikke og mengde fett og karbo.

Du kan jo legge til cocosa eller og udo's (se egen magefett-trimme tråd om det).

Gerd sa for siden:

Hvor lenge er det siden du skeiet ut med kake? Er det etter det du merka "ulvehunger" ?

nightly sa for siden:

Spiste litt jordbær for en ukes tid siden.. Drikker pepsi max, men har gjort det siden dag èn og det var ikke før forrige uke det begynte...

Får ikke gjort det nå, men skal få lagt ut senere i dag. Nå er det en som skal ha mat:)

Pokker, jeg trodde det var 11 dager siden bløtkaka jeg. Men når jeg ser på kalenderen er det bare 8 dager siden.. Kanskje det henger igjen så lenge?

Modezty sa for siden:

Jeg kan bruke ganske lang tid etter en kake/godis utskjeielse å få tilbake "mindre sult" følelsen i kroppen... Det er nesten sånn at utskeielsen må friste VELDIG mye og være verdt det før jeg hiver meg over kakefatet.

Gerd sa for siden:

Ja, den "forstyrrelsen" kan henge godt i. Og kroppen vil prøve å få deg til å spise mer karber.
Det er helt normalt.

Spis fettrik mat. Putt litt ostebiter i munnen når raptusene kommer og drikk vann. Det redda meg mange ganger :)

Newstart sa for siden:

Det løser du lett med å spise mer mat som er bra for deg helt til du er fornøyd. Etter en stund kan du gå ned igjen på mengde. :D

nightly sa for siden:

Ja jeg får hive innpå;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.