< Tilbake til oversikten

2 minutters LCHF brownie i en kopp - VIDEO

|Ingrrid sa for siden:

Her har jeg testet ut en ny variant av brownie i en kopp - lavkarbo style! Jeg ble inspirert her på forumet, takk til Cyan. Jeg har endret en del på oppskriften dog.

Her kan du se videoen jeg har laget, jeg har repetert teksten under :)

Du trenger en mikrobølgeovn, en kopp og følgende ingredienser:

1 høy ss smør (forvarm denne i mikroen mens du finner frem det andre)
1 ss nøytral olje
1 egg
3 ss fløte
1 ss kakao
2 ss kokkosmel
1/2 ss sukrin
Miks alt sammen og plasser i mikroen i ca 2 minutter på ca 800 w

Server med pisket krem :)

Best av alt; kun 2 % karber!

Opheliia sa for siden:

Hvordan blir den? Jeg har opplevd at sånne ting ofte blir veldig tørt..og brownie skal jo være alt annet enn tørt. Jeg så filmen - og den ser ikke så browniete ut som jeg vil ha dem:p

|Ingrrid sa for siden:

Nei, den er kanskje mer sjokoladekakeaktig, og jo litt tørrere, men så tar det 2 min og da ;)

Tone-Rose sa for siden:

Fantastisk... må prøves...

kirami sa for siden:

Jeg syns den var ille god jeg:) Kutta ned litt på tiden og da ble den sikkelig saftig:D

Mortil1 sa for siden:

Du er en fantastisk bakeinspirasjon Ingrrid! Bloggen din er herved bookmarked!

|Ingrrid sa for siden:

:D og det kommer mer!!

koko75 sa for siden:

Skal definitivt prøves!

Sorella sa for siden:

mmm... nam!
De var utsolgt for kokosmel (så tok mandelmel) og de hadde ikke stevia på helsekostbutikken her så tog natreen for det var alternativet til splenda som jeg ikke liker...
Men synes ikke det ble søtt nok.
Vispet krem av laktosefri fløte, og den ble god, men så tenkte jeg å vispe inn brownien i kremen og da ble det suppe. derfor er den miksen, inkl 10 bringebær i frysen nå...
Dette blir jo endel karbs da, men men..
Kommer nok ikke til å klare å spise alt på en gang :p

Mellon sa for siden:

Må testes. Har laget en variant uten kokosmel, jeg pleier ha i biter av mørk sjokolade, en rute eller to hakket, da blir den saftig og god

Yonah sa for siden:

En ny variant av mikrokaka! Tenkte å prøve denne, med mandelmel. Jeg har ikke kokosmel, så da får det bli mandelmel.

PrøveKanin sa for siden:

Lurte på hva som menes med "nøytral olje" jeg :) Så skal jeg prøve den ut torsdag i neste uke hvis jeg har funnet ut dette, hehe :)

|Ingrrid sa for siden:

f eks kaldpresset rapsolje :) lite smak!

Tiril77 sa for siden:

Funka den fint med mandelmel?? eneste jeg har i skapet her ;)

Yonah sa for siden:

Funket fint det.

Tiril77 sa for siden:

Prøvde den i går.. Med mandelmel ;) Helt utrolig at den kan bli en KAKE på to minutter. .Hadde mere søtt i en hva som står i oppskriften. men alikevel synes jeg den hadde en litt bitter kakaosmak... Ingen høydare, men absolutt en god alternativ når godtesyken angriper meg som verst ;)

PrøveKanin sa for siden:

aha :) takk for svar !

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.