Her har jeg testet ut en ny variant av brownie i en kopp - lavkarbo style! Jeg ble inspirert her på forumet, takk til Cyan. Jeg har endret en del på oppskriften dog.
Her kan du se videoen jeg har laget, jeg har repetert teksten under :)
Du trenger en mikrobølgeovn, en kopp og følgende ingredienser:
1 høy ss smør (forvarm denne i mikroen mens du finner frem det andre)
1 ss nøytral olje
1 egg
3 ss fløte
1 ss kakao
2 ss kokkosmel
1/2 ss sukrin
Miks alt sammen og plasser i mikroen i ca 2 minutter på ca 800 w
Hvordan blir den? Jeg har opplevd at sånne ting ofte blir veldig tørt..og brownie skal jo være alt annet enn tørt. Jeg så filmen - og den ser ikke så browniete ut som jeg vil ha dem:p
mmm... nam!
De var utsolgt for kokosmel (så tok mandelmel) og de hadde ikke stevia på helsekostbutikken her så tog natreen for det var alternativet til splenda som jeg ikke liker...
Men synes ikke det ble søtt nok.
Vispet krem av laktosefri fløte, og den ble god, men så tenkte jeg å vispe inn brownien i kremen og da ble det suppe. derfor er den miksen, inkl 10 bringebær i frysen nå...
Dette blir jo endel karbs da, men men..
Kommer nok ikke til å klare å spise alt på en gang :p
Prøvde den i går.. Med mandelmel ;) Helt utrolig at den kan bli en KAKE på to minutter. .Hadde mere søtt i en hva som står i oppskriften. men alikevel synes jeg den hadde en litt bitter kakaosmak... Ingen høydare, men absolutt en god alternativ når godtesyken angriper meg som verst ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.