< Tilbake til oversikten

Ferritin

gvm82 sa for siden:

Tok ein del blodprøvar ein liten mnd etter oppstart på Ketolyse, då var ferritinen noko høg. Etter ca 2-3 mnd tok eg nye blodprøvar, og då var ferritinen framleis høg. Usikker på kor mykje den var på før eg begynnte på ketolyse, dumt eg ikkje har blodprøvar frå då.
Kan ketose/ketolyse føre til førhøga nivå?

smgj sa for siden:

Det eneste jeg vet er at et kosthold med mye korn kan redusere jernopptaket.

Du skal også vite at når man lager normalområde så kutter man ut en viss prosent "unormale" i hver ende av området. Selv om disse verdiene er normale for disse menneskene så representerer de ikke gjennomsnittsverdier for befolkningsmassen. Har du ikke andre symptomer/plager så er det kanskje ikke noe å bry seg om?

Kitt sa for siden:

Hva er noe høy?
Er du mann/kvinne? Hvor gammel? Menstruerer du eller bruker du prevensjon som hindrer blødninger?
Er det hemokromatose i familien din?

gvm82 sa for siden:

Kvinne på 29 år. Fekk nettopp mensen igjen etter 6 år uten (pga psprøyte og pcos). Ingen hemokromatose så vidt eg vett i familien.
Trur den ferritinet låg på 250 på den fyrste blodprøva, men er usikker på kve den var på den forrige. Må få tak i ein utskrift. Legen nevnte at det låg for høgt, men eg trur eg prata ho vekk, slik at me gløymte det begge to.

Kitt sa for siden:

Er vel ikke ratt du har litt moderat forhøyet ferritin om du ikke har hatt mensen på 6 år. Vi er jo laget for å miste blod hver måned!;)
250 er ikke veldig høyt. Legen min sa han ikke reagerte før det gikk over 1600 for først da var det sykelig.....

gvm82 sa for siden:

Logisk!! Takk!! Får bare venta eit halvt år og ta nye prøvar, så håpe eg kroppen kvitte seg med ein heil del rusk og rask innen den tid :)

Fjellgeit sa for siden:

Ferritin på 250 er ikkje veldig høgt, så det kan du ta heilt med ro. Ferritin er både eit uttrykk for mengda lagra jern i kroppen, men det er også eit akuttfaseprotein. Det er difor ulike årsakar til at ferritinen kan vera litt høg.
Om du har vedvarande høg ferritin, kan det vera eit teikn på hemokromatose - dvs at du lagarar for mykje jern i kroppen. Dette kan vera skadeleg for ulike organsystem over tid. Behandlinga for hemokromatose er å tappe blod jamnleg. I starten tappar ein ofte til ferritinen blir normal, deretter held det med vedlikehaldstapping mykje sjeldnare. Dette blir gjort på same måten som når ein gir blod.
Om det på eitt eller anna tidspunkt blir aktuelt å finne ut om du har hemokromatose, kan ein vise dette på ei enkel blodrøve (hemokromatose gentest).
Lykke til!

gvm82 sa for siden:

Kjekt med svar frå folk som åpenbart veit kva dei snakkar om :) Ikkje alltid lett å huska kva det var ein skulle ta opp med legen når ein sitt der.

Tenker eg ser det litt ann. Så lenge formen ikkje blir dårlig, tenke eg at eg går tilbake for blodprøvar om 6 mnd. Då skal eg ssikkert ta eit heilt røkkel uannsett :o

jannesnuppa sa for siden:

Min ferritin var på 8 sist jeg var hos legen, og fikk da 10 ganger med intravenøs jern.. Jeg har jernmangelanemi etter slankeoperasjon i 1995, og må jevnlig jern intravenøs. Har vel egentlig ikke satt meg inn i hva ferritinen skal ligge på, men syns nå hoppet fra 8 til 250 var enormt stor..

senorita sa for siden:

I september i fjor lå ferritin min på 766. 4.oktober begynte jeg med lavkarbo og 21. Oktober var den ned på ca 350 og etter 1 mnd til nede på 272. :) nå er den stabil. Normalt nivå skal være under 100. Så du må ikke bekymre deg :) alle leververdiene mine har også sunket takket være lavkarbo :)

gvm82 sa for siden:

Min ser ut til å ha steget sidan eg begynnte på lavkarbo.. og fekk mensen... snåle greier.. gjekk frå 268 til 354 i løpet av 3 mnd.. jaja, tar d som d kjeme..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.