Hei!
Jeg har spist lavkarbomat i 8 uker og det går utrolig bra:).
Men lurer på om pølser er noe man kan spise?
Ser det refereses til div merker men er det sånn at noen kan spises og noen kan ikke.Da går jeg utifra at det har med karbo innholdet å gjøre.Hvis ja hvor mange gr. karbo er det høyeste man kan tillate seg?Jeg vil jo ned i vekt og pølser skal ikke ødelegge for det gode arbeidet jeg har gjort til nå med å holde meg kun til lavkarbomat:)
Noen pølser er helt greie, men sjekk innholde, ikke bare karbene, noen inneholder potetmel mener jeg på. Jeg er ikke så glas i pølser, men spiser idsø sine av og til, de er gode og lovlige, tror jeg... Alt kommer ann på hvor mye man tilater seg av karber, og hva man tåler. Ville været forsiktig med vanlig pølse sånn i starten
De fleste holder seg til matvarer med 5 eller færre karber pr 100g om det er mat man spiser i litt mengder, som feks pølser!
Så en tråd i dag om at Rema har tatt inn pølser med så lavt som 0.8karber! I Sverige har de Gøl- pølser feks med lite karber. Tror nok også utvalget varierer litt rundt om i landet, så det kan være lurt å sjekke ut det man har tilgjengelig. Det gjelder jo mye, ikke bare pølser!:)
Meny har "jacobs utvalgte". Husker ikke det nøyaktige tallet, men det ligger mellom 0-1 gr. karb pr. 100. Prisen er stiv, men de er veldig gode. Slå til på tilbud, og legg i fryseren :)
Hvor mye er det ca i sånne bensinstasjonspølser da? Var på ferie, og det eneste de hadde var pølser.. hadde ikke ost, skinke eller noe annet som gikk ann å unne seg. spiste da en pølse uten brød. Dette er jo noen dager siden og vekten har ikke gått opp (eller ned) så det gikk jo greit egentlig. Hadde alikevell vært kjekt å vite :-)
Anbefaler søkefunsjonen, da jeg vet det er opptil flere samletråder for slike pølser her på forumet.
Om du ikke får lest innholdsdeklarasjonen eller den er mangelfull, kan du anta at det er 6-7g per 100g, av erfaring er det det i sånn ca 90% av pølsene, både middags-, wiener- og grillpølser.
Spekepølser er selvsagt noe annet og de fleste har ikke noe karber å snakke om (jippi!) Off-topic: leser du at det er litt sukker, f.eks druesukker, i spekepølsa, så pleier det å være kun som et krydder i spekeprosessen, og det er som regel så lite at du kan spise med god samvittighet.
Tusen takk for svarene:)
Skal ta meg en handletur og se hva jeg finner:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.