< Tilbake til oversikten

Småspising spiralen..

lucifine sa for siden:

Hjelp meg med noen gode tips om hvordan jeg skal komme meg helt ut av småspising spiralen.. Aller først vil jeg si at jeg holder fettkvoten oppe, faktisk er det en del av problemet..

Jeg spiser ostechips, drikker fløte, spiser baconsvor, bacon, kyllingklubber, en boks tunfisk, kaffe, paranøtter, multer og krem, og masse "småe ting" noe som fører til at jeg småspiser hele tiden.. Jeg holder 75/20/5 regelen men er konstant fysen.. Er liksom litt giddelaus også nå i varmen (eller når jeg er på jobb der det ikke er sjangs på å spise "ordentlig mat"), har ikke lyst på middag men samtidig ser jeg jo at denne konstante småspisingen ikke kan være heldig i lengden?

Hvordan motivere meg selv til å lage ordentlig middag igjen? Evnt har dere tips på uberkjappe, komplette små måltider? Har nylig oppdaget pannekaker igjen, så det har blitt en del av dette i det siste, og tunfisk med isbergsalat, paprika og agurk. Noen med flere tips?

Melaisa sa for siden:

Jeg har det også sånn i perioder, og da blir det gjerne altfor mye nøtter.. Etter sommerferiens utskeielser var jeg innstilt på spise tre ganger for dagen, og det har heldigvis funket helt av seg selv. Som oftest spiser jeg bare frokost/lunsj og middag, altså to måltider. Det er jeg godt fornøyd med, for det viser jo at jeg ikke lider av "putte i trynet"-syndromet nå.

Så rådet blir altså.. Å bare slutte.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.