Jeg har bakt to brød men blir alltid uvel av å spise de, fordi de er for tørre. Jeg har nå gått vekk i fra ketolyse og kan ha opp til 50 karber om dagen, så om en skive brød er på 2 karber går det fint. Jeg ønsker et brød som kan være luftig og være som et vanlig brød. Det kan gjerne være fint som et kneip brød, eller kan være grovt, men ikke for grovt, da stopper det opp i munnen min. Jeg har ikke gluten allergi så kan bruke glutenmel om det er noe man må ha. Har også jbkm, soyamel, soyaprotein pulver og ketolyse bakemix. Hvis dette er noe som kan brukes. Har i tillegg masse frø og nøtter som også kan brukes. I tillegg tåler jeg melkeprodukter som yoghurt, fløte, ost og rømme, og kokt melk.
Min ble svampete. Neste gang må jeg nok doble den. Ble så små skiver at det ikek går an å ha noe annet enn en liten dert syltetøy eller sjokoladepålegg ol.
Jeg lagde den i brødform, for mente å ha et brød som jeg kunne spise i stedet for det tørre og grove lavkarbo brødet. Men neste gang kan jeg lage det som på bildet og bruke det som brød. Takk for det tipset :)
Jeg følger ikke oppskriften som står her om du søker etter jukseloff i oppskriftsdelen. Jeg hadde bare egg så jeg brukte bare egg og salt. Det funka utmerket.
Pisk 8 eggehviter stive med salt mens du venter på at ovnen skal bli varm. Sett den på 200 grader. Bevar plommene for de skal vispes inn i hvitene når de er stive. Når det er gjort er ovnen klar. Hell massen i en lanpanne med kanter på bakepapir. Stek i 15 minutter ca. Jeg delte den opp i 4 deler a' to egg,altså. De holder seg ikke så mange dager i kjøleskap men kan fryses. Så å lage to posjoner samtidig er jo greit.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.