< Tilbake til oversikten

Flytte fokus!

LinLeia sa for siden:

Nå har jeg virkelig prøvd det meste. Uten at vekta har forandret seg. Mer karb, mindre karb. Ungått søtning,-mer fett, mer grønnsaker. Kuttet nøtter og fløte.Talt kalorier. Ingenting ser ut til å føre til vekttap hos meg. Men,-jeg er i bedre form enn noen gang. Fm-en er ikke like agresiv. Har i lange perioder kunnet droppe sovemedisin.
Så nå lurer jeg på om jeg ganske enkelt skal slå meg til ro med mine 90 kg. Kjøpe meg noen fine klær, ta litt bedre vare på meg selv sånn som jeg er, slutte å tenke at når jeg blir sånn og sånn da skal jeg.
Altså,- jeg vil prøve å fokusere på det positive i livet, så får vekt være vekt for en stund. Nå vil jeg nyte seinsommeren med mine kjære.

Yrla sa for siden:

Det er ikke dumt uansett, men hvorfor ikke satse på en måte å spise på som funker for de fleste da? ketolyse etter boka?

Newstart sa for siden:

Du skriver at du har prøvd det meste men hvor lenge har du prøvd hver ting?:)

Kanskje du burde bare finne ei retning og følge den. Eller kanskje du har gjort det frem til nå?

Lindemor sa for siden:

Veldig fint å lese om dine positive erfaringer med kostholdet! Det betyr jo mye for deg. Synes det er flott!

Det å ta vare på seg selv og forsøke å leve best mulig uansett hvor på veien man er, er jo en god leveregel. Lag deg gode øyeblikk og dager! Det handler jo om valg. Pynt deg som du er nå. Synes det er et smart trekk!

Jeg lurer også litt på hvor lenge du har forsøkt og om du har forsøkt flere ting. På din vei med å flytte fokus, for du skal jo fremdeles velge å spise lavkarbo pga effektene på helsa di, så kan du jo bestemme deg for den retningen som passer best for deg. Er det huller i kunnskapen så kan det kanskje være lurt å fylle på for så å være best mulig rustet? Om du deretter velger en vei å følge, så følg den og nyt livet.

Hvis dine kilo er å beregne for overvekt for deg, så vil det jo slippe taket. Det å flytte fokuset, senke skuldrene, kan jo være en god hjelp på veien.

Ønsker deg gode dager!

LinLeia sa for siden:

Takk for raske svar. Imponert:D
jeg startet i februar med streng skaldeman. Var veldig striks til påske. Etter påske har jeg eksperimentert litt med mat og mengder. 7 uker har jeg gitt forsøkene mine.
Men JA jeg kommer nok fortsatt og være lavkarber. Litt mer liberalt da. Helsa skal man jo ta vare på!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.