< Tilbake til oversikten

DUKAN dietten

lucifine sa for siden:

Der kutter de ut karbohydrater og fett.. Men jeg har lært her inne at det er et neinei? Hva driver kroppen deres når de kutter ut begge deler? Proteiner? Venninnen min mener det er trygt da det er en lege som har laget dietten, men jeg kjenner meg skeptisk...

Hva mener dere om DUKAN dietten? Erfaringer?

Yrla sa for siden:

Jeg vet ikke noe om den. Men er det lavkalori, lavkarbo og lavfett sliter kroppen, fordi det å omgjøre protein til energi er en krevsom prosess som bruker kanskje halvparten av den energien det faktisk gir. Det blir en belastning som lett kan lettes ved å innta noe fett og grønnsaker. Kn du ikke legge ved en link om den da?

Nerthus sa for siden:

Step 1: Attack
For 2-7 days you can eat as much as you want of seventy-two high-protein foods.

Step 2: Cruise

In step two, you continue consuming the protein-rich foods but now you add 28 vegetables.

Step 3: Consolidation

In this step you are permitted to add fruit, bread, cheese and some starchy foods, and indulge in two celebration meals a week, allowing 5 days for every pound lost.

Step 4: Stabilisation

Once you have reached step 4, you are allowed to eat anything you like and not regain any weight providing you follow 3 basic rules, including the famous 'protein Thursdays'.

Dukan-dietten starter med 2-7 dager med høyfett lavkh lavfett, og det er vel litt av det samme vi har diskutert før her inne. Det er over såpass kort tid at det kan være greit og forsøke. Deretter skal masse grønnsaker (kh) legges til, neste steg er og spise masse høykarbomat... Legg merke til at fett ikke er et tema i denne dietten ;)

Så strengt tatt er ikke Dukan-dietten en lavkarbodiett på noen som helst måte, siden målet er og komme tilbake til "vanlig" kosthold - med enkeltdager med høyere proteininntak.

Jeg ville også vært skeptisk - det minner for mye om mange andre dietter jeg har vært innom, og ingen av disse har gitt meg metthetsfølelse eller vært lett og følge over tid pga mye sultfølelse.

Lavkarbo 4ever!

ps - har ingen personlig erfaring, googlet bare for å se hva dette dreide seg om og fikk utav meg MIN mening om denne dietten ;) Håper du ble litt klokere!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.