Hei alle sammen. Dette er mitt første innlegg. Men jeg har brukt denne siden ganske aktivt de siste mnd. Så nå var det på tide å melde meg inn.
Leser mange oppskrifer på pizzabunn. Og jeg blir litt usikker på den oppskrifen jeg bruker. Jeg har kjøpt Atkins mel, og baker pizzabunn av det melet. Bytter ut hvetemel med atkins. Og det er jo bare kjempe godt.:p
Det står på pakken at det passer i fase 1 til 4. Stemmer det eller?? Er det noen andre som har erfaring med dette melet? Jeg som har spist denne pizza`en med god sammvittighet..
Jøss, så den er god altså? Jeg har også bakemixen i skapet men har ikke fått brukt den enda, kjøpte den for flere måneder siden.... Må nesten prøve. Du bruker altså en helt vanlig oppskrift med vann, olje og gjær, og bytter ut hvetemelet med bakemix? Samme mengdeforhold?
Ja,det er veldig godt. Bytter ut bare hvetemelet med atkins. Jeg lar den heve i ca.30minutter. Deigen blir litt "gummi" og er litt vanskelig å få kjelve den ut.Må bare jobbe litt med deigen. Smaker utrolig bra. Jeg har baket med proteinpulver og soyamel.Dette kan ikke sammenlignes. Da må dere bare prøve.Jeg får 3-4 pizzabunner ut av en boks mel.;)
Hmm, jeg er pizzaekspert:-) og har prøvd bakemixen til det,og er ikke helt enig i at den er så god,men jeg har enda ikke funnet en pizzabunn jeg er fornøyd med.
Og ja har du prøvd å bake pizza med soyamel???? Og proteinpulver. Grøss og gru.
Soyamel kan etter min mening kun brukes i bakevarer som gir smak,som ved tilsetting av nøtter kli kakao osv.osv. For soyamel smaker ikke godt.
Ja det er akkurat det jeg mener,ser du hadde litt speltmel i og det har jeg også prøvd for å få litt mer riktig pizzabiunnsmak,men en må faktisk halvblande for at det skal bli brukanes,og hadde jeg vært deg ville jeg kutta ut soyamelet,det har en tendens til å bli veldig brunt og lager usmak,tåler lite varme,bruk soyaprotein i stedet.
eneste grunnen til at jeg hadde i soyamelet var for å drøye atkinsmelet :p dyyyrt :)
hadde nok i like mye speltmel som bakemix.. men jeg målte ikke, jeg bare hev oppi ;)
De selger bakemiksen i Maxi-butikkene, en del vanlige Ica-butikker, og kanskje Mega (selv om jeg ble litt usikker når jeg tenkte meg om på den siste...) :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.