Yrla sa for siden:
Hei. Et par spørsmål. Er det lov å innføre ascorbinsyre i pulverform, si på 250 g? Og er det en grei løsning å blande det ut i vann og innta med pimpette? Holder det seg lenge da? Og hvor mye skal jeg ta i hvor mye vann?
Yrla sa for siden:
Hei. Et par spørsmål. Er det lov å innføre ascorbinsyre i pulverform, si på 250 g? Og er det en grei løsning å blande det ut i vann og innta med pimpette? Holder det seg lenge da? Og hvor mye skal jeg ta i hvor mye vann?
Kanutten sa for siden:
Det får du faktisk kjøpt på apoteket. Jeg har kjøpt det flere ganger og jeg tar et gram daglig. Når jeg husker det.. :p
Yrla sa for siden:
Å kjøpe det på ebay er mye billigere, skjønner du. Hvordan tar du det da?
Lavkarbonoob sa for siden:
Det er tryggere å handle kosttilskudd på iHerb. Det viktigste er bare at du er nøye med at det du bestiller kommer gjennom tollen.
streber sa for siden:
I Sverige pleier jeg kjøpe et rør med 1 grams c vitaminer til kl 12.50 kr
Vegard L sa for siden:
Sist gang jeg bestillte på iHerb, ble pakken min stoppet i tollen og returnert. Sendte mail til tollvesenet og spurte hvorfor, og da var det pga D-vitamin (2000IU) og C-vitamin (1g), som var over de anbefalte dosene i Norge. Jeg syns det var helt på trynet, men hva kan man gjøre...Brukte DHL international.
Bestillte akkurat samme doseringer fra www.shopping4net.com/no, og da kom pakken i posten etter 3 dager.
lifejack sa for siden:
Jeg bestilte rent askorbinsyrepulver fra iHerb, og det kom frem, det:)
Hvordan det er best å blande det ut, tror jeg du må finne ut av selv. Jeg kan ikke ta så store doser av gangen - det blir altfor surt for magen - så jeg tar heller et par doser spredt utover dagen til mat.
Yrla sa for siden:
Jeg tror at tabletter over 200mg kan bli stoppet hvis oppdaget i tollen, men pulver ansees som noe annet. Det er lovlig i salg i Norge så det går greit.
Sammen med mat hvordan, Lifejack? Går det an å ha det i en salat med grønnsaker?
Vegard L sa for siden:
I mailen jeg fikk fra tollvesenet stod det at C-vitamin i større doser enn 200mg kunne stoppes. Fremdeles selger de 1g-doser reseptfritt på apoteket...
Lavkarbonoob sa for siden:
Da har du nok bare vært uheldig. De ville nok ha stoppet den pakka du bbestillte fra Shopping4net og dersom de hadde åpnet den.
Sweetie73 sa for siden:
Hei!
Har tyggetabletter (C vitamin) noen ødeleggende effekt på LCHF-diett?
lifejack sa for siden:
Vel, det er jo veldig surt, så kommer jo an på om du har lyst til å ha det i salaten. Kan kanskje brukes istedenfor eddik i dressing??? "Til mat" tenkte jeg bare at det kan være lurt å få det i seg samtidig med måltid, men om du velger å putte det i selve maten eller drikke det ved siden av, blir igjen smak og behag. Det er jo noen ting det går fint an å putte det i, slik som smoothies, "sorbet" (type bringebær + søtning i blender) eller den klassiske bringebærisen her inne, og kan også funke i f.eks. yoghurt, men er nok endel retter det ikke blir så godt å putte det i;)
Men det kan jo hende magen din fint tåler at du drikker det når som helst på dagen, altså:ja:
lifejack sa for siden:
Det er ikke tilfellet. Shopping4net har lager i Sverige, og man har lov til å ta inn større doser enn 400IU fra EU/EØS, men ikke fra USA:)
Yrla sa for siden:
Når de selger pakker med pulver på apotek er det rart det skal bli stoppet i tollen. Jeg har bestilt idag og det er sendt ut allerede , så får vi se.
Yrla sa for siden:
Pakken ble åpnet i tollen men jeg fikk den hjem uten problemer. Det smaker jo som sure sukkertøy! Nam. Jeg slikker på litt pulver i en teskje mens jeg har noe kunstig søtt fra sukketsøtet te eller tyggis i munnen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.