< Tilbake til oversikten

Spørsmål om ketolysekur

Hedmarksgutt sa for siden:

Hei alle sammen!!

Jeg vurderer og prøve ketolyse kuren for å gå ned i vekt, er ikke veldig overvektig, men har da 10-15 kg for mye på magen hovedsaklig.

Har lest litt om dette og ser at det brenner fettet på henholdsvis magen, lårene og rompa etter det jeg skjønte, men hvordan er det hvis jeg ikke har for mye på hverken lår eller rompe?
Har en jobb som er fysisk krevende til tider(klatrer i stolper, mye tråkking i terrenget) så har forholdsvis lite fett på lår og rompe.
Vil den da tar mer på magen siden det ikke er så mye å hente ellers? eller vil den ta bort muskler i ben/rompe?

Og hvordan er det med kondisjonstrening mens man holder på? vil man få mer/mindre energi?

Mange rare spørsmål her, men håper noen tar seg tid til å svare litt.

Hilsen Kenneth

Peppa Gris sa for siden:

Jeg har gått ned mest på magen, nesten ingenting på rumpe og lår. Jeg vil tro det er ganske individuelt, i grunn, men punktslanking er jo dessverre ikke mulig.

Noen får mer energi, noen får mindre.

Hedmarksgutt sa for siden:

nei desverre er det ikke det.
Kuren i seg selv virker veldig interesant, virker som om det er mye god mat du kan spise.(er en sucker for kylling og retter med ost:P)

Yrla sa for siden:

Om du plutselig begynner å spise ketolyse vil du få mindre energi en stund. Men etter noen uker vil energien komme for fullt. En nedtrapping av karbohydrater, en -omveksling av energi fra karbohydrater til fett, altså, er det beste. På diett.no kan du skrive opp menyforslag sånn at du kan se hvordan du kan trappe ned på karbo-innholdet og øke fettandelen.

Rikkem0r sa for siden:

Stemmer det Yrla skriver om energien... Veldig vanlig at man blir slapp i kanskje1-3 uker i begynnelsen mens kroppen holder på med overgangen til fettforbrenning, noen lenger, noen kortere... Men etter det er det mange som får mye bedre utholdenhet og mer energi ved f.eks trening og generelt, selv om alt selvfølgelig er noe individuelt=) Fordi du ikke sulter deg og får i deg nok fett og protein vil du ikke miste muskelmasse når du spiser korboredusert i motsetning til typisk "sulte-kur", så det skal du ikke bekymre deg for=) Når det er på magen du har fett og ikke ellers vil det jo bli naturlig at kroppen forbrenner derfra=) Derimot er det mange som lettere bygger muskler på lavkarbo, så det er jo også positivt =) Du får prøve det ut, her inne er det masse informasjon og jeg kan anbefale nybegynnertråden til arnakristin, der finner du et svar på det meste de fleste lurer på i begynnelsen ;) Og det er veldig lurt å lese seg litt opp i forkant så man slipper å snuble i alle fellene selv, når andre allerede har vært nedi den grop mange ganger før :p
Lykke til! :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.