< Tilbake til oversikten

Hva skal man si?

marjusen sa for siden:

Mye riktig, men fortsatt mye feiloppfatninger og feil. Ikke den verste jeg har lest. Bra med litt fokus på de moderate lchf diettene også. Kan faktisk spise litt mer enn egg og bacon

Camomilla sa for siden:

For mange er sikkert dette mer overkommelig, selv om jeg må innrømme at det er motsatt for meg. For meg var det mye enklere å tenke "ingen karber" i stedet for "noen karber". Da blir grensene så diffuse, og terskelen for å skli ut så mye lavere. Snuste jo på Fedon forrige gang jeg skulle ned i vekt, men trivdes ikke med det. Liker meg mye bedre på et ketogent kosthold, og greier ikke å se at jeg skal spise annerledes i overskuelig framtid. Jeg tror nøkkelen er fettet - selvsagt også kjøttet, men særlig fettet. Det å få lov til å spise seg sånn godmett uten at det legger seg tvert på stumpen er en sann velsignelse! Mat med fett smaker også mye mer enn mat uten særlig fett. Dette kostholdet har også hatt en gunstig effekt på helseplagene mine - jeg kan virkelig ikke se noe forlokkende i å gå tilbake til skrelt hud på hendene eller stadig tilbakevendende luftveisinfeksjoner. Synes det er trist at fett fremdeles framstilles som farlig, når det gang på gang tilbakevises ved overprøving :(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.