Fredag har alltid vært vår "kose-kveld". Da spiser vi gjerne potetgull og sjokolade og ser film etter at ungene har lagt seg. Ser for meg at denne fredagen blir vaaaanskelig...gubben kommer sikkert til å plassere sine fase innslag på bordet (han går ikke på lavkarbo), men hva med meg da?? Jeg vil ikke sprekke på snop når jeg akkurat har kommet igang igjen....
Jeg er ikke spesielt glad i osteknekkiser eller bacongull... eeeeelsker sjokolade, kan vel kalle meg avhengig kanskje.... Hva kan jeg servere til meg selv av fredags snop så jeg ikke kaster meg over potetgullskåla??? Tips?? Oppskrifter?? Linker?
Hmmm... Dette er litt typisk mannfolk synes jeg... Synes godt de kan hjelpe til, i alle fall på de områdene de veeet er vanskelig for partneren. Men forslagene over er gode, evt. bak deg noen muffins/vafler/kake som du kan spise? Mange gode oppskrifter rundt her iforumet. Hvem vet, kanskje du frister gubben over på din siden og?!
Smelt ca 30 g mørk sjokolade sammen med en god klikk meierismør (ca 1 ss)
sett til avkjøling, men ikke så det stivner
Pisk ett egg til eggedosis med søtning
Blandes forsiktig sammen og settes kaldt 30 min til en time
Hmmm, liker ikke baconcrisp så godt, har det alltid i skapet, men er kanskje blitt litt lei av det... Meny eller Ultra har vi ikke her, kanskje den sjokoladen kan kjøpes på en annen butikk også? Men takk for tips :)
Har enda ikke funnet en god pizzabunn, men er fortsatt på leting for jeg eeeelsker pizza... Krem med kakao må jo prøves ut :)
Har forsøkt å få han over "på min side" men han har ikke lyst til det og da er det ingen hensikt i å mase på han, lager bare unødig sure miner hjemme... Han spiser lavkarbomiddager og sånn ellers, men så er det noen få ting som han nekter å gi opp, og det er blandt annet potetgull, tortilla, pasta og ris.... men ellers så er han flink å lage middager som jeg også kan spise, og spiser de lavkarbomåltidene jeg lager....
Ja mye godt der :)
Hmm... Må kanskje prøve denne i kveld da, er det nesten som sjokoldamousse??
Søtt; Mørk og/eller sukkerfri sjokolade, enten vanlig eller i en oppskrift; sjokolademusse, sjokoladekake, sjokoladedrikk. En finner oppskrift på det meste. Bær med fløte, vaniljekrem (krem med vaniljepulver eller vaniljestang i) eller hjemmelaget vaniljesaus. Sukkerfritt godteri selges også.
Helga gikk bedre enn forventet :) Jeg lagde meg Bounty sjokolader av 70% mørk sjokolade, kokos (den med minst karbo) og kokosfett. Ble nydelig og mektig, etter noen biter, så er det liksom nok... Ellers klarte jeg å holde meg til baconcrispen min med bittelitt dip, cola zero (som jeg er blitt godt vant med nå) og bitteligg nøtter og frø. Har til og med gått ned i vekt iløpet av denne uken, så helgas kos har ikke hatt noe negativt utslag på vekta...
I går var vi på middag og kaffe hos mamma og pappa... DET pleier å være vanskelig... Så jeg bakte en ostekake og tok med meg... Ellers spiste jeg litt før jeg dro, slik at jeg ikke var skrubbsulten. Spiste bare litt middag, en slags gryterett, ikke lavkarbo akkurat, men spiste bare en halv porsjon av den... Gikk bra :)
Nå må jeg lære meg å bake kaker tror jeg, for det er jo mye gode kaker man kan spise som er lavkarbo... Lavkarbovafler er godt, har funnet en oppskrift her inne, tror det er Nannahs vafler, de er kjempegod og de lager jeg ofte på søndager til frokosten :D
Denne uken er det gubben som skal lage alle middagene, så er spent på om han får til å lage en hel uke med lavkarbo mat.... jeg har hjulpet han å satt sammen hele ukesmenyen da, så tror det går fint :rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.