< Tilbake til oversikten

magevondt og muskelvondter

Gla'laksen sa for siden:

I det siste har jeg hatt mye muskelvondt i hele kroppen, men spesielt i bena. Får liksom ikke slappet ordentlig av.. Har spist LCHF i 5-6 uker nå. Noen andre som har vært plaget av det samme?

OG

Forrige dagen laget jeg spinat "smeltet" i smør og tilsatt fløte og litt philadelphia (veeeeldig godt). Spiste det til kyllingfilet. Den kvelden fikk jeg veldige smerter i mellomgulvet. Jeg har tidligere hatt galleblærebetennelse, og det kan sammenlignes med den type smerte, bare ikke så voldsomt. Galleblæren ble fjernet for 2 år siden, så jeg visste jo at det ikke var den som var irritert igjen. Lurer alikevel på om det var for mye fett i spinat-saken jeg laget. Noen som har en formening om det?

Blir glad for tanker rundt begge "temaer":)

Camomilla sa for siden:

Rastløse ben og leggkramper er vanlig i starten - ofte mangler man magnesium. Vet at mange tar det til å begynne med for å lette oppstartsplagene :)

Aner ikke hvorfor du fikk vondt i magen av spinatstuingen - den er da ikke spesielt tung? Har dessverre ikke greie på fordøyelse, så her håper jeg noen andre svarer deg :)

Yrla sa for siden:

Rastløse ben kan skyldes for lite magnesium i kroppen.

Yrla sa for siden:

Magnesium får musklene i hele kroppen til å slappe av.

Gla'laksen sa for siden:

Så ekstra magnesium er svaret. Det er magnesium i vitaminene jeg tar, men bare 33% av anbefalt dagsdose. Da er det apoteket i morgen. Takk, folkens!

Yrla sa for siden:

Ja bare ikke kjøp magnesiumoxid, magnesium hydroxid eller sulfat . De er avføringsmidler.

magnesium malate, aminosyrekelat, sitrat, glukonate, glycinate, carbonate og klorid er bedre.

muligens : glutamate forverrer migrene, aspartate forverrer depresjon, orotate er skummel med hensyn til økt celledeling ved kreft.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.