lucifine sa for siden:
er det sant eller er diett helt på jordet?
lucifine sa for siden:
er det sant eller er diett helt på jordet?
nellie sa for siden:
Ren makrell har nok ikke noe særlig karber:) Diett.no er ofte litt på jordet når det kommer til finregning:)
Indiana sa for siden:
Er kanskje makrell i tomat den har der? Er ikke det 3.2?
Noen som har lagt inn selv og glemt å skrive hele navnet kanskje
lucifine sa for siden:
nei "står makrell stekt i fett juli-sept" så er det to andre alternativer (forskjellig tidsrom).
Har spist to makrell i dag, sikkert 450g (urenset) og det kom til over 14,4 kh!! hjelp!
Gerd sa for siden:
samme på matvareguiden også: www.matvareguiden.no/sokemaskin.asp?search=makrell&type=matvare
nellie sa for siden:
På "God fisk" står det ingenting om karbohydrater i det tidsrommet.
www.godfisk.no/Fiskeskolen/Fiskeleksikon/Makrell
Ciss sa for siden:
Merkelig. Kan ikke skjønne hvordan ren fisk skulle kunne inneholde så mye kh?
Men på NIFES (Nasjonalt institutt for ernærings- og sjømatforskning) står det <0,1g pr 100g...
lucifine sa for siden:
NÆRINGSINNHOLD
Kilde til Næringsdata
Matvaretabellen 2006 (MVT-06)
Skriv inn mengde i gram.
gr inneholder. Brødenheter0,27Saltinnhold1,27GramKalorier Kcal349KcalKilojoule1450KjVann45gramProtein21,9gramKarbohydrater3,2gramFett27,6gramSum mettede6,5gramSum transumettede0gramSum enumettede10,8gramSum flerumettede7,2gramKolesterol79mgStivelse3,1gramKostfiber0,2gramMono og disakkarider0,1gramTilsatt sukker0gramAlkohol0gramRetinol44mcgB karoten2mcgVitamin A44RAEVitamin D14,7mcgVitamin E1mg-Alfa-TEVitamin B10,1mgVitamin B20,34mgNiacin8,8mgNiaEkv12,8NEVitamin B60,83mgFolat2mcgVitamin B1212,4mcgVitamin C0mgKalsium15mgJern1,1mgNatrium500mgKalium447mgMagnesium33mgSink0,7mgSelen35mcgKopper0,01mgFosfor283mg
Brødenheter i fisk? Men jeg har jo ikke vendt den i mel...?
nellie sa for siden:
Det står jo at det er 3.2 gram stivelse i makrell. Let og se om du finner en annen fisk med stivelse i seg? Har aldri sett det hvertfall. De har nok regnet med at man panerer den med mel.
lucifine sa for siden:
Iom at min fisk IKKE er vendt i mel så skal jeg overse de karbohydratene jeg altså.. Skal fortsette å spise fisk med god samvittighet (uten å regne på kh før jeg åpner munnen).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.