< Tilbake til oversikten

Er jeg "ferdig slanka"?

Paris sa for siden:

Nå har vekta stagnert i ca 2 mnd... Jeg begynner å tro at kroppen min ser på seg selv som "ferdig slanka"? Men det er tross alt ca 7-8 mer enn det jeg trodde var kroppen min sin "normalvekt". Hadde magen vært flatere og "baderingen" rundt magen vært borte, ville jeg kanskje vært mer fornøyd da. Men selv om jeg har gått betydelig ned totalt sett siden jeg begynte, så føler jeg at "valkene" har fulgt med hele veien - og at jeg ser like blubbete ut som før. :o

Nå orker jeg nesten ikke spise. Spiser litt nøtter og drikker mye, men ellers har jeg vært flink å ikke sprekke - så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. motivasjonen min er på bunn denne uka - og jeg har ikke spist mer enn maks et skikkelig måltid denne uka.

Hvis jeg da skulle oppfatte meg selv som ferdig slanka. Så blir jeg litt engstelig for å begynne å legge karbo til kosten igjen. Hvordan kan jeg gjøre dette uten å få godte-hunger, is-sug osv? Har lurt på å begynne med et knekkebrød eller noe til frokost. Men jeg er livredd for karbohydrat og hva de gjør med kroppen min. Jeg har vært vitne til tidligere hvor fort kroppen min tar til seg og eeeeser ut og opp i vekt raskt raskt. Så jeg er så usikker nå jeg at jeg bare trenger mange gode råd fra dere.

Og så er det armene da... hvorfor vil ikke de gå ned i omkrets?

Låra har begynt å røre på seg - og det har faktisk skjedd disse to mnd med stans i vekta...så er litt forvirra av hele greia:confused:

Megvel sa for siden:

Det høres ut som om kroppen ommøblerer. Det du kan gjøre for kroppen din er å gi den gode byggematerialer og ellers kose deg. Send vekta på ferie og bruk bare målebånd!

Camomilla sa for siden:

Har du gått ned mye? Det er vanlig med lange platåer og stillstand når man bare har noen få kilo igjen. Jeg tror dette er noe man bare må akseptere - og det kan jo være som du sier at kroppen er fornøyd med nedgangen og synes de siste kiloene faktisk bør være der.

Samtidig ser jeg ingen grunn til å innføre knekkebrød og slikt - jeg er også ferdigslanket og har gjort meg noen tanker om dette. Gjennom hele slankeprosessen min har jeg vært veldig restriktiv med utskeielser - type kun på julaften og bursdagen min, og da ganske minimalt. Merker fort på kroppen at den ikke er glad for hverken mel eller sukker. Siden jeg ikke har skeiet nevneverdig ut, og siden hver utskeielse har vært planlagt har jeg sluppet dårlig samvittighet i etterkant, med påfølgende følelsesmessige nedtur. Jeg er, som deg, redd for å vekke karbotrollet igjen og er IKKE klar for å fylle på mer av fy-maten. Enn så lenge spiser jeg slik jeg har spist gjennom hele slankeprosessen min - kroppen holder jo vekten fint, jeg er mett og fornøyd og har opplevd sterk bedring i andre helseproblemer. Jeg må ha litt kjøreregler med kosten min, og mine kjøreregler tillater ikke mel, sukker, pasta, stivelse, brød, potet, sukker ... heller ikke matvarer med særlig mer enn 5 g kh pr 100 g. Samtidig unner jeg meg nøtter, lavkarbogodis eller annen ja-mat om jeg skulle bli fysen. Det MÅ jeg for ikke å drukne i følelsen av å være på kur. Det skal jo være en livsstil :)

Yrla sa for siden:

Hvorfor spiser du bare nøtter? Kanskje du er en av dem som må telle kalorier? Eller kanskje noe av det du spiser ikke hjelper deg til å gå ned, som nøtter, fløte, ost eller brøderstatninger? Om du kun spiser grønnsaker som karbohydratkilde, ja ketolyse etter boka og ikke spiser for mye eller for lite ved måltidene kanskje løsner det? Men det er vanlig at det er et vektplatå og så løsner det plutselig igjen etter en tid.

Paris sa for siden:

Hehe... nei dette var kun i dag og vært et par dager nå... er liksom ikke sulten.... Spiser derfor litt nøtter for å få noe i magen og drikker mye ;)

Så nei - jeg lever ikke kun av nøtter:p beklager missformulering!:rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.