Må bare dele gleden jeg hadde i går!
Etter flere år på lavkaloridiett er det alltid så vanskelig når man skal spise ute. "Nei takk, ingen saus på meg, bare dette kjipe tørre kjøttet og noen kokte gulerøtter". Men med LCHF blir det jammen meg noe annet!
Var på Big Horn; bestilte entrecote. Der fulgte det med bernaise saus og valgfrie poteter. Jeg spurte pent om jeg kunne få noe annet istede for poteter; og de disket opp med gratinert spinat og stekte brekkbønner/rødløk/chaminjong. Også finn jeg ekstra hvitløkssmør :p
Nyyydelig måltid- med masse fett, smak og nytelse! Dette er en diett jeg kan leve med!:D
Så utrolig bra. Tipper resturanter blir mer oppmerksom på at det er utrolig små forandringer som skal til før dem kan servere herlige lavkarboretter fra menyen dem allerede har. Hihi
Jeg skal snart to uker til Bulgaria, så tre dager hjemme og to uker på Malloraca. Folk er litt beskymra og lurer på åsssen jeg kan klare dietten NÅ. For meg er det jo mye lettere:) På lavkcalori kunne jeg jo ikke spise noe. Nå er det masse digg å velge mellom:D
Hadde også den erfaringen faktisk, på en helt vanlig handlesenterkafe... fikk masse grønnsaker og ekstra kryddersmør til biffen min istedenfor bakt potet :D
Jeg ble kjempeoverrasket i dag da vi var på Sortland -et heller lite sted i landets målestokk. Inne på det ene kjøpesenteret der er en spiseplass i sånn gatekjøkkenstil. Hamburgere, biffsnadder, pølser, chips -ja, dere skjønner tegninga :p.
Der fant vi ut at vi skulle spise middag, og til min store glede hadde de faktisk fire -4- lavkarboretter på menyen. Nå bestilte jeg ingen av dem, så jeg vet ikke hvordan de er. Likevel må jeg skryte litt av dem, for jeg synes det var veldig kjekt at de har andre tilbud enn de vanlige. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.