lurer litt på en ting.. første uka gikk jeg ned 3,1 kg, stiksene lå på den nest mørkeste, av å til mellom den nest mørkeste å den mørkeste. denne uka ligger stiksene mellom de to i midten ca, altså litt lysere en forige uke, men denne uka fikk jeg mensen å.
så det jeg lurer på er, hvorfor gikk jeg ikke ned noe denne uka?
jeg pleier jo egentlig å legge på meg litt når jeg har mensen, så jeg håper det er derfor jeg gikk opp 0,1 istedet for å ned..
men kan det være at jeg ikke er i nok ketose? siden stiksene er lysere?
Utslag er utslag, du er ikke mye eller lite i ketose :)
Det er helt normalt at man stopper opp/ legger på seg under mensen.
Den første uka mister man i hovedsak vann, det kan også ta litt tid før fettforbrenninga kommer skikkelig i gang.
Så, spis riktig og gi kroppen tid til å komme skikkelig i gang du :)
Veldig mange som legger på seg både en og to kilo ved mensen, så det er nok derfor ja... I tillegg slipper man mye vann første uka når man går fra høykarbo til lavkarbo så du kan ikke regne med å gå ned like mye hver uke som du gjorde den første uka=)
Ang stix og ketose er det ingen grader av ketose.. Mørk farge vil heller indikere at du har fått i deg for lite vann (dehydrering, konsentrert urin), så drikk mer=)
Hvis du trener mye kan det også hende at du ikke vil få utslag i det hele tatt fordi overskuddsketoner da vil brukes som energi under treningen, samtidig som du kanskje drikker enda mer og derfor "vanner" ut urinen og da er det ikke nok overskuddsketoner til å gi utslag.. Men bare spis riktig du og drikk nok vann, så skal du ikke henge deg opp i hva stixene viser :snill:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.