< Tilbake til oversikten

opp 6 kg på en uke

Simpfan sa for siden:

Hatt pause fra lavkarbo et par uker. Gått opp så mye som 6 kg. Hvorfor det? Kan man ikke spise normalt igjen etter lavkarbo? Jeg slet med at jeg hadde bare diare og aldri ble mett, og formen var dårlig. Nå er psyke litt bedre men den har gått ned etter vekt økningen.

Stripete sa for siden:

Det er jo ikke en kur, men en varig kostomlegging. Går du tilbake til gammel tralt er det klart du vil gå opp igjen. Jeg tror nok en sakte opptrapping av karbohydrater hadde vært mye bedre enn å bare ta noen uker fri der man spiser som man ønsker. Det er sikkert en del vann og sånn, men kroppen din er jo ikke vant med å bruke karbohydrater som forbrenning, så den trenger tid til å omstille seg. Sånn er det om du spiser lavkalori også, dét. Øker man veldig mye på fettinntaket sånn helt plutselig (samtidig som man spiser høykarbo) så er det klart at man vil gå opp i vekt av det. I tillegg handler det også om kaloriinntak VS kaloriuttak. Går det mer inn enn ut så går man jo opp av det også.

Carisma sa for siden:

1g karbo binder 2,7g vann. Derfor går du opp masse når du går fra lavkarbo med lite vannlagring til høykarbo.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.