< Tilbake til oversikten

Hva gjør jeg feil?

Maybe123 sa for siden:

Hei jeg har prøvd meg på et lchf kosthold i 3uker. Men jeg går opp istedenfor å gå ned i kilo. Har ikke så mange kilo jeg ønsker å gå ned men 5. Hva gjør jeg feil? Typisk dagsmåltid frokost: 2egg 2 skiver bacon litt majones. Lunsj: salat med kylling. Middag kylling med salat og dressing kvelds: oste skiver fra kavli i mikroen. Veier 60kilo ønsket er 55.

TrillTrall sa for siden:

Hvor lang er du? 55 kg er ikke mye på et voksent menneske, så det er ikke sikkert kroppen din er enig i at den bør gå ned 5 kg til.

LadyLike sa for siden:

Det sies jo at Lavkarbo er selvregulerende, altså at kroppen regulerer seg til "match vekt". Det betyr ikke alltid at kroppen er enig med hodet....:p

Men ellers synes jeg du spiser for lite fett. Sjekk på Diett.no hvor mye fett du får i deg.

Forholdet skal være ca 75% fett, 5% karber og resten protein.

Lykke til!

Modezty sa for siden:

Nesten viktigere enn hva vekta viser er hvordan kroppsfasongen forandrer seg på LCHF.

Brukt målebånd i stedenfor / i tillegg til å veie deg. Gi kostholdsomleggingen litt tid, så skal du se du ser resultater - men kanskje ikke på vekta - det bestemmer kroppen din, men du blir friskere generelt (er min og manges erfaring)

Maybe123 sa for siden:

Takk for svar:) jeg er 161cm så er ikke så veldig høy. Må vel gi det litt tid men kjedelig å ikke merke resultater. Skal sjekke ut diett.no siden:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.