Lagde kålstuing i dag. 300g hodekål (fant ikke spisskål :( ) stekt i 2-3 ss meierismør, og så tilsatte jeg 2dl kremfløte. Kokte en god stund slik at det hele ble ganske "sausete". Men nå lurer jeg da på hvor mye jeg har spist, for jeg spiste ikke alt selv. Spiste 268g av denne blandingen. Ser at 1dl fløte veier 333 gram, så hele sulamitten burde da veie sånn ca 966g da? :confused: Men synes ikke det stemmer helt med tanke på hvor mye som var igjen i kaserollen. Set burde da ha vært igjen mye mer.
Så da lurer jeg igrunn på om noen har et råd til meg sngående hvs jeg har spist. Er det like greit å bare si at jeg spiste 150g hodekål 2 ss smør og 1dl fløte? For jeg spiste vel halvparten :o
Ja, men problemet er at jeg ikke vet nøyaktig hvor mye jeg har spist av hva. Tenkte jeg skulle prøve å legg inn egen matvare, må da finne verdiene i hodekål og plusse på fløte og deretter ta den oppveide mengden, eller blir det helt feil? :o
Hmmmmm.......... Dette fant jeg på forumet "1/3 liter fløte = 3,33 dl fløte = 333 g fløte" Så du har rett i at 1dl ikke veier 333g :o Snakker om å tenke feil :o
Bør jeg da ta utgangspunkt i 111g eller 100g?
Ikke mye, men kanskje det hjelper litt på fett% min :D
Takk for svar :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.