< Tilbake til oversikten

Hva har du i matboksen i dag?

lille_trille sa for siden:

100 g spekeskinke
2 hardkokte egg
1 avocado

1 liten avocado + en snabb med squash.
Blir en hektisk dag med tidlig lunsj.

Cyan sa for siden:

Her er en kjempefin matpakketråd til inspirasjon :)

I dag tar jeg litt eggsalat og en avocado i matboksen. Godt og mettende :)

Eggehakk av:
Squash, grønn paprika, skinke, egg og majones. Salt og pepper.
Gleda meg til lunsj :D

Andariel sa for siden:

I dag har jeg fiberrik, egg, smør, en liten salat med skinke og nøtter i matboksen

Egghakk (har fått dilla) av 3 egg, 1/2 boks tunfisk (måtte dele med katten) og majones. Enkelt og greit og veeeldig mettende.

smgj sa for siden:

Gårsdagens kyllinglår, stekte rotgrønnsaker a la "påmm-fritt", staver av gulrot og agurk og noen druer. (Masse misunnelige kolleger svermer rundt. ) :D

GrønnPepper sa for siden:

Omelett, varmrøkt laks og en halv avocado

Kanutten sa for siden:

:lol:

lillemeg88 sa for siden:

kyllingvinger er jo genialt i matpakken :) eller har jeg ofte cottage cheese med nøtter oppi jeg :) hvis jeg er/skal et sted det er tilgang på mikro har jeg av og til med fløtegrøt, eller andre former for lavkarbo grøt :)

Idarull sa for siden:

Har 2 fedonskiver med diverse pålegg nesten hver dag. Også hjemmelagede kjeks eller Atkins barer. Har begynt på skolen og syns jeg er sulten konstant.

I dag blir det også egghakk, men man må da ha litt variasjon så putter i stekt bacon og squash :p

TigerTove sa for siden:

Jeg har hatt tunfisksalat i matboksen på nattevakt, har ikke spist opp alt, så jeg får dele med katten når jeg kommer hjem ;)

smgj sa for siden:

Mer av det samme, men agurk, gulrot og druer er byttet ut med løk-og gulrotmos. Og litt bær-gele i biter søtet med most banan som "snavel".

Imp sa for siden:

Hadde nøttescones med pålegg, og litt naturell yoghurt med bær og nøtter.

Tidl. medlem sa for siden:

Middelhavskjeks ala fotballfrue med smørost. Nydelig godt og utrolig lettvint :D

Señora sa for siden:

Rester av tacokjøttdeig med sopp, løk og ost, salat og rømme/salsablanding.

Egg, laks, squash, purre, majones i et hærlig sammensurium :sikle:

smgj sa for siden:

Jeg har kjøpt meg sånne fiiiine bokser med løse bokser inni som lager rom... Så i dag har jeg

• Svigermors fiskekaker + litt stekt potet fra gårsdagens middag
  • En liten boks med salat
  • 2 nedfalls plommer fra treet hjemme og litt hjemmelaget gele (sukkerfri, av hagebær+gelatin og banan som søting - også laget av svigermor)

Digg å ha svigerforeldre hjemme på ferie (bare det ikke blir for lenge. ;) )

FrkMarge sa for siden:

Prøver meg på å få til dette til både meg, mannen og guttungen jeg... Målet er at ingen av oss skal spise oppfluffa, høykarbobrød, iallefall så lite som mulig.
I dag har gutten med seg eggerøre, paprka, 1/2 eple i biter og 2 knekkebrød. (han er ikke på sfo, så det skal bare vare til et måltid).
I går fikk han med seg et par biter stekt pølse, et hardkokt egg, paprika og en "sellerirot-røsti" fra middagen. Nesten alt var borte når han kom hjem, så jeg er spennt på hvordan det blir i dag :)

Ninasju sa for siden:

Kokt egg, nannahs knekkebrød og etpar skiver roastbiff. Og så litt pepsimax da :)

smgj sa for siden:

Soppstuing med finnbiff. Ingen kulinarisk høydare uten rømme, men det er da mat.

FrkMarge sa for siden:

Hadde to matpakker i dag jeg, en "middag" og en "dessert" :D
Middagen: 3 tykke skiver svinestek, en tomat, litt stangselleri og litt reker i majones.
Dessert: Noen Jordbær oppkuttet og strødd med sukrin og 2 mandellapper til.

LibraGirl sa for siden:

2kjeks (oppskrift funnet her på forumet) og 2tynne skiver med lollipop
brød, alt med masse ost og smør:D

smgj sa for siden:

Salat fra i går (ikke så delikat, men spiselig), et par små rå gulrøtter, grillet utbeinet kyllinglår og bittelitt soppstuing.

Ninasju sa for siden:

I dag hadde jeg salat med noen kyllingbiter i, litt paprika og agurk. Som dressing tok jeg litt rømme og en skje med kylling - baguettesalat. Sånn i boks vet dere, som er til pålegg. den var hjemmelaget på ICA, og sto at den hadde 1 karb pr 100.

Ninasju sa for siden:

Og idag har jeg ingen matboks, for jeg har FRI :)
Men nå skal jeg spise minipizza a la Lenabeatrice, de har jeg hatt i matboksen før og det gikk helt fint. Ha en finfin dag, matboks eller ikke.;)

Møtedag på jobben. Har en pakke Fiberrik m/linfrø stående der, så tar med litt ost og paprika.

Nannahs supergode knekkebrød m/smør og hvitost. Paprika og agurk.

smgj sa for siden:

I dag ble det kalkun i tomatsaus med sopp. Og 2-3 snackstomater. Litt lite fett så jeg fyllte etter med blomkålris med masse smør til middagen i kvel.

Nannahs knekkebrød m/smør og skinke. 1 Avocado og litt agurk.

FrkMarge sa for siden:

Sendte med mannen:
2-3 ss med reker i majones, med hakket stangselleri, litt paprika, noen 3-4 valnøtter og 2 filleter ansjos i biter over i en boks. I tillegg tok han med seg et par Nannaknekkebrød og en banan. (Han lever på moderat lavkarbo :))
Skolegutten fikk med seg:
Eggerøre av et egg, 2 små skiver lollipopbrød med smør og servelat, litt blåbær med sukrin, et halvt eple og en halv banan i skiver.
(Sliter litt med å finne rett mengde mat til gutten... han spiser ofte ikke opp alt)

Salat av: kylling, kokt egg, brokkoli og en blanding av CF og majones. Gleder meg til lunsj :sikle:

Ninasju sa for siden:

Min lunsj er spist opp nå, og den bestod av salat med kylling og kokt egg. Har mer baguettesalat i boks igjen, og den fungerte nok en gang som dressing :)

smgj sa for siden:

I dag har jeg kyllingbryst i kokosmelk med wok-grønnsaker, limeblad, sesamfrø, nam plah, sesamolje, soyasaus og chilli. Det ble en form for mild thai-inspirert wok-rød-curry. Nyyyyydelig. Jeg har litt ris til, men kunne godt ha vært blomkålris.

Supertette (mat-)bokser er den beste investeringen jeg har gjort på lenge... :D

TigerTove sa for siden:

Skal på skolen i hælja, og da ser menyen sånn ut :)

FREDAG
Fylt squash og gelè med krem
LØRDAG
Tunfisksalat og rømme med proteinpulver
SØNDAG
Skinkesteik med ost og blomkål. Philadelphia med sitronstevia

Nannah's supergode knekkebrød, hvitost, smør og rød paprika. Rester etter frokost. Har en Atkinsbar i veske tilfelle overtid :sikle:

Ninasju sa for siden:

Har dere smakt eggesalat med reker fra Rema? Den hadde jeg med idag. Tok en haug oppå en fiberrik og kyllingpålegg oppå der igjen. Godt :)

IdaCaro sa for siden:

Mitt faste lunsj måltid har vært over en lengre tid : en 110 grams boks makrell i tomat, salat og en yoghurt/majones dressing

Noen ganger har jeg bytta makrellen med 2 kokte egg istedet.

Til uka tror jeg det blir enten det samme ovenfor med egg, eller så blir det skinkewraps etter søndagsmiddagen imorra :)

Nannah's supergode knekkebrød m/smør og jarlsberg. En liten boks m/grønn paprika og squash i biter.

Tidl. medlem sa for siden:

Kylling med pesto og grillede grønnsaker <3 Elsker å ha med meg middagsmat =D

Salat av: kinakål, agurk, kylling, paprika.

Hjemmelagd rekesalat m/egg + 1 stk. avocado :sikle:

Ninasju sa for siden:

Guu så glad jeg er for denne tråden. Nå skal jeg skrive kyllingsalat igjen, og da ser jeg at jeg kanskje er litt ensidig når det gjelder lunsj:) Skal finne på noe mer spennende en annen dag, hehe. Ellers så smakte jeg Skyr, men fy det var dååårlig! Ha en fin dag, snart lunsj her hurra!

StegforSteg sa for siden:

Vi har kantine hvor vi har både frisk salat hver dag, ost og skinke og egg. Derimot har jeg med meg 2 skiver lavkarbobrød i dag for jeg hadde sååå lyst på egg og majones på skiven min :D Nesten så jeg drømte om det i natt uuups

Thomasina sa for siden:

Nannahs knekkebrød, 2 egg, majonaise, litt kremost og for ettermiddagen en proteineshake med egg, linfrø, kokos, jordbær, soymelk og litt kokosmelk...

Kotelettrester fra middagen i går, litt brokkoli og paprika. Rekesalat.

Ninasju sa for siden:

Møllerens lavkarbobrød (Ikke så imponert) Med kalkunpålegg, agurk og paprika.:)

Salat, egg, majones og noen osteterninger.

smgj sa for siden:

Wok med masse grønnsaker + kylling & noen nøtter & noen druer.

Ninasju sa for siden:

Nannahs knekkebrød med kyllingpålegg, og noen nøtter. Ha en fin dag:)

Microbrød m/smør og jarlsbergost.

CC med splenda og kanel. Tea m/cocosa.

smgj sa for siden:

Tyrkisk youghurt med nøtter, kakaonibs, kokosmasse og litt honning.

Bik sa for siden:

Cottage cheese, blandet med en skvett fløte, bringebær og gresskarkjerner. Søtet med litt tagatose. :)

TrillTrall sa for siden:

I dag blir det Hexebergs Thai-suppe - herregud den var god!!!! :sikle: :sikle: :sikle:

Hadde riktignok ikke karripasta, men den ble kjempegod allikevel! Jeg tror de 4 porsjonene oppskriften var på ikke varer lenge... :sikle:

smgj sa for siden:

Av alle ting: hestebiff og grønnsaker med en god klatt smør på. :D

lillekri sa for siden:

6 eggeplommer, 100g salami. Igår: 200g reinsdyrkjøtt stekt i smør. (Finnbiffen er billig akkurat nå! Under 200 kr/kg på meny.)

Ninasju sa for siden:

Kyllingsalat med rømme. Noen hasselnøtter og te.

Osteknekkis, sylte av svin og Fiberrik m/linfrø.

smgj sa for siden:

Grillet kylling og blandede, stekte grønnsaker (brokkoli, gulrot, rødbeter, løk og pakrika) og litt smør til grønnsakene. Yummm!

smgj sa for siden:

Avokado, skinke og cherrytomater. Skal NUH ut og kjøpe et beger philadelphia å ha i avokado-skinkerullene. :)

Salat av kokt egg, skinke, selleri og majones.

Salat av kinakål, agurk, paprika, kylling og tzatziki.

smgj sa for siden:

Kjøttsuppe på reinkjøttrester. Noe fettfattig men nammenam.

CC m/stevia og kanel. Rett og slett.

1 knekkebrød m/masse hvitost og paprika.

merema sa for siden:

lavkarbopizza fra i går! :)

Ninasju sa for siden:

Fiberrik knekkebrød og kylling som var på tilbud på Spar denne uken :)

Omelett m/bacon, squah og purre + isberg.

Eggesalat m/purre og grønn paprika.

CC m/stevia og kanel. Noen kokte grønnsaker fra middagen i går.

Siden det er lørdag og fridag tar jeg lunsjen hjemme. Kombo frokost/lunsj: Omelett m/skinke, ost og fløte stekt i rikelig med smør. Ost på toppen og brokkoli ved siden. Ligger godt i magen noen timer den!

Anarko sa for siden:

Kjøttdeig med ketchup, litt ost, salat og agurk.

nellie sa for siden:

Ikke akkurat i matboksen, men til lunch: Hellstrøm sin blomkålsuppe med reker. Nomnom.

Anarko sa for siden:

Burger med litt ost på, salat med sukkerfri ketchup, hambugerdressing og sylteagurk. Gleder meg til lunch!

Aline sa for siden:

Jeg tester kveldens vaffeloppskrift! Rømmevaflene til fristendelavkarbo.no :sikle:
Måtte justere oppskriften siden jeg ikke er superfan av rømmevafler, og da må man jo smakesmaaake!

Kanutten sa for siden:

Laget i dag til lunsjen i morgen:

Avkokt kald laks (dvs laks kokt opp i lettsaltet vann med lauvbærblad, helpepper og eddik. Deretter avkjølt i kokevannet) servert med salat, agurksalat og sursøt rømme. :sikle:

smgj sa for siden:

Stekte rotgrønnsaker, baconet fra søndagsmiddagen og litt bernaise.

Anarko sa for siden:

Kjøttdeig stekt med champignon og paprika, og med hjemmelaget tomatsaus. Salat attåt.

Ninasju sa for siden:

Nannahs knekkebrød med kokt egg og juleskinke.

nellie sa for siden:

blomkålsuppe:)

mariH sa for siden:

grønnsaksuppe med kylling :)

Anarko sa for siden:

I morgen: cottagecheese-taco-lasagne pluss salat.

Knekkebrød m/egg + litt grønt til.

Eggesalat m/majones og grønn paprika.

nellie sa for siden:

Blomkålsuppe i dag og gett:p Tomt nå da..
Tok ei Lindbergskive med kremost på, vedsidenav.

Anarko sa for siden:

Tacokjøttdeig med cc og mye salat. Ekstremt godt!

Anarko sa for siden:

Salat med paprika, pepperbiffskinke, cottage cheese og sukkerfri ketchup.

I dag blir det salat fra kantinen... spesialbestilt :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.