Jeg får ikke til å regne ut karbohydratinnholdet i ting. I går laget jeg min egen italienske salat. Den ble knallgod. Jeg kan ikke tro det er mye karbohydrater i den, men det hadde vært kjekt å vite nøyaktig.
Noen som har lyst å prøve seg på utregning? Tar også veldig gjerne imot meninger om dette er bra å spise innimellom eller ikke :)
Innhold: (beklager, glemte å veie)
2/3 pose ekte majones
ca. 2 ts eddik
1/2 gulrot raspet
1 liten mai-nepe raspet
1/4 rød paprika
4 små sylteagurker
en liten bit nykål
Omkring 23g karbo.
Uten de eksakte målene så blir det vanskelig å gi deg et helt rett svar, men sånn cirka regning gir ca 23g kh.
23g er ganske mye, men det kommer jo helt an på hvor mye du kan spise pr. dag og hvor mye av denne salaten du spiser. Jeg hadde styrt unna gulrot og kål da de inneholder mer karbo enn hva som er ideelt.
Som et eksempel så har jo ketolyse en kh grense på 15g karbo for hele dagen, så å bruke opp 23g på 1 salat er alt for mye.
Har du prøvd Diett.no ?
Der kan du regne ut hva hver enkelt vare inneholder! :)
Uff, så mye? Nå ble jeg faktisk overrasket. Trodde ikke det skulle bli så høy verdi. Ja, ja. Glad jeg ikke spiste mer enn ca. 1/8 av det til frokost da :)
Tusen takk for hjelp. Skal teste ut diett.no, så ikke så veldig innviklet ut.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.