< Tilbake til oversikten

Irriterende!

Restart sa for siden:

Ok..dette er helt sikkert bare et dumt innlegg om noe som ikke spiller noen rolle, men kom hjem nå etter å ha ha kjøpt Magnesiumtabletter på apoteket til 165 kr.. (Leggkramper om natten etter å ha skiftet kosthold.:o), og så er det jo både Glukosesirup og aspartam i dem, og det vil jeg jo ikke ha...:o

Ok, så er det utrolig små mengder, men så unødvendig når jeg bare vil ha i meg magnesiumen.

Jeg sto i kassa og hentet noen resepter da jeg kom på det tipset om at det kunne hjelpe, så hun hentet dem for meg, og da tenkte jeg ikke på å lese på dem, men da jeg kom hjem ringte jeg dem for sikkerhets skyld for å høre om de har flere varianter..også uten søtningsstoff... og det hadde de.

Så nå er det bare å snu, for hvis det er flere varianter må jeg jo ikke nødvendigvis ta de med søtningsstoff.

Nå skal jeg ikke henge meg opp i at hun kunne informert om at de hadde flere varianter eller noe, og pekt dem ut for meg så jeg kunne sett på dem selv både med tanke på pris og innhold, men det som irriterte meg var holdningen da jeg hyggelig ringte og spurte..

"Det får være måte på hvor nøye man skal være da. Det må jo forskjellige ingredienser til for å lage en pille."

Ok, nå er jeg litt sliten i dag, så grensen er nok i laveste laget, og det er helt sikkert ikke så nøye med det søtningsstoffet heller, men nå svarte jeg heller et eller annet om at det kanskje var flaks for henne at det får være måte på hvor nøye man skal være, for ellers hadde jeg vel kanskje syntes det var greit at sjefen hennes ble informert om type kundebehandling...

Ok! Jeg er sliten i dag, det er den tiden i måneden, og det var bare ikke en dag jeg klarte å le av det som jeg nok ellers hadde valgt.

Så her fikk dere litt frustrasjon, som faktisk har gått over innen jeg får sendt dette! :)
Får jo være måte på hvor mye energi det skal få.
Ellerkanskje man brenner kalorier av å være sint!?

Oi!
Da må jeg ut i verden og la meg irritere igjen!

Pebbles82 sa for siden:

okeyyyyyy...

1. apotekdama er en bitch
  2. hvis du går på ketolyse.no kan du kjøpe magnesiumtabletter som er laget for de som går på kuren eller er generelt opptatt av lavkarbo
  3. er litt irritert selv idag :)

Restart sa for siden:

Hehe.

Takk for forståelsen! :)

Av og til er det godt å få det ut av seg, og jeg har en mistanke om at det ikke akkurat hjalp at jeg hadde gått litt for lenge uten å spise heller..:geip:

Men nå har jeg både spist, hvilt litt og er så snill og god, atte..:blomster:

Så snill og god at jeg tenker at: stakkars dame som sikkert hadde krangla med kjæresten, hunden hennes hadde kanskje knurret mot henne, ungene ville ikke forstå at i en familie bidrar alle sammen, og på jobben hadde det vært en lang dag der den mye yngre jenta akkurat hadde fått jobben hun selv hadde jobbet for i mange år...

Man vet jo aldri hva som skjer i folks liv.:)

Noenkiloformye sa for siden:

Jeg kjøpte ketolyse magnesium i butikken i byen. En Meny. De hadde og bakemiksen der, og noe annet noe. Slapp unna porto i alle fall :)

Pebbles82 sa for siden:

hehe... bare hyggelig.... slapp av, dama trodde sikkert det samme om deg siden hun svarte på den måten... :D hun hadde sikkert heller ikke spist :rolleyes:

Trj sa for siden:

I all verden ! Er det kunstig søtning i magnesiumtabletter ? Noen som virkelig sutter på slike (og må ha søte sådanne)? Her skylles de rett ned. Har sjekka mine; inneholder oligofruktose ????? Mengde ikke angitt. Trodde da for fanden ikke at vitaminer og mineraler var tilsatt SUKKER. Blæh.
Irriter deg i vei du. Du har lov. :D

Restart sa for siden:

Hehe. Takk! :klem:

Så i ettertid at de hadde endel Ketolyse-produkter på Meny, ja.

Men nå er jo livet bra igjen. :)

Av og til må man bare få ut litt frustrasjon om sånne mindre viktige ting også.:p

smgj sa for siden:

Oligofruktose er langkjedede sukker som visstnok ligger nærmere sukkeralkoholene på den måten at kroppen ikke tar dem opp.

FOS - fruktoligosakkarider (si det ti ganger raskt på rappen!) fikk jeg foreskrevet av min lege som "mat" for de tarmbakteriene jeg trenger mer av. (Pre-biotika.) Jeg er rimelig sikker på at det er samme stoffet. I så fall gjør det bare magegodt. :)

Det smaker svakt søtlig, som sukker, ikke merkelig, men altså mye svakere.
Det kan gi litt luft i en tilvenningsfase. Jeg måtte starte på 1/2 ts 1-2ggr daglig i starten. Ofte og lite er bedre enn hele dosen på en gang om det er noen flere som velger å kjøre det som tilskudd. Jeg kjøper mitt fra okosjokolade og bruker en liten ts i en kopp te. Det gir "knapt merkbar" sødme. (Men "bra" reaksjon på magen i begynnelsen.)

Trj sa for siden:

Tusen takk for opplysningen ! Orka ikke begynne å "forske" på dette i går kveld. :D Da burde tilskuddet mitt passere.

Restart sa for siden:

Jeg fikk byttet de jeg hadde, og hun hyggelige damen jeg snakket med da forklarte at de var laget for at barn skulle like dem hvis de ikke var så flinke til å svelge piller.

Men jeg har ikke noe problemer med å ta piller, og svelger gladelig de andre. :)

Engledans sa for siden:

Merkeligt at hun henta akkurat de til deg da.... siden de var laget for barn lissom.....men de var kansje de dyreste de hadde....typisk apotek.Er alltid godt å få blåst ut litt.:D

Restart sa for siden:

Hehe. Det var de dyreste. 42 kr mer enn de andre...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.