< Tilbake til oversikten

Gode oster

stormann sa for siden:

Hei,

Jeg er glad i ost, og lurer på om det er noen av dere som har tips til gode oster for et lavkarbokosthold.

Jeg liker best noenlunde streite hvitoster, og lurer på om det er noen som kan tipse om noen gode, feite oster. (Norvegia og Jarlsberg vet jeg om :D)

Setter pris på gode innspil!

Jabba sa for siden:

Graddost! Nam, nam!

Antoinette6 sa for siden:

Blå Castello, - men den er jo ikke streit og hvit, da. Nyyyydelig på frøknekkebrødene. Og med litt tomat som mildner litt. . feit og god.

Og så har du Kavli sine runde, oppskårede, vet du. Med all slags smakstilsetninger. Den med sprø bacon er veldig god. . . .

Enda bedre blir de om du legger dem på en stekeplate og steker i ca 10 min på 225 grader. Men pass på, - de skal ikke bli brent. Smaker som den stekte osten som ligger på deigkanten av god pizza . . .

MissPivotal sa for siden:

Ridderost! :D Stinker, men er veldig god :)

Yrla sa for siden:

Port salut, fetaost, nøkkelost, brie, hvit geitost, camembert, edamer. Men ingen av dem er lik norvegia i smak,da. Kanskje edamer?

AntoniaM sa for siden:

Jeg spiser både Blå Costello, Brie av forskjellige merker og Camenbert omtrent som konfekt. Deilig!

Shooterr sa for siden:

Cheddar er digg!

Yrla sa for siden:

Ja, ost er for meg den nye sjokolade.

stormann sa for siden:

Takk for tips. Jeg har begynt å saumfare ostediskene, og har nå et bilde av hvilke butikker som har et anstendig utvalg :)
Skal innom i dag, så man skal ikke se vekk fra at jeg bruker noen av disse tipsene. Tusen takk :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.