Vesle sa for siden:
Etter å ha lest til øyet ble stort og vått har jeg nå hoppet på lavkarbo-kosthold. Er inspirert av div blogger, fremfor alt Lene Beatrice sin, og bruker stort sett ukeplan/oppskrifter derfra. Jeg er ikke direkte overvektig, men vil gjerne ned en fem kilo (veier 60 kg og er 167 cm), og søker fremfor alt en sunnere kosthold med bedre helse (jeg har en ME-diagnose i bunnen, men er nesten frisk nå).
Er inne i min andre uke med lavkarbo kosthold, og har gått ned til 59 kg :) MEN, jeg føler meg så skjelven hele tiden?? Spesielt om natten og morgenen. Benkramper og "restless legs" hadde jeg også hele første uken, føltes som når jeg var gravid, men så kom jeg på tipset om magnesiumtilskudd og det hjalp. Men skjelvingen innvendig er der.
Føler meg også veldig tung og sliten, men det er vel bare kroppen som venner seg til det nye kostholdet? Synes det er litt bedre nå enn i forrige uke. Og hodet kjennes lettere. Er skjelvingen også en del av dette som vil bedres, eller gjør jeg noe feil? Ligger vel på en 10-15 karber og dagen tenker jeg, skle litt ut i helgen da jeg falt for fristelsen med vannmelon og masse bær og frukt i varmen...
Det skal sies at jeg vet ikke om jeg er i ketose, føler jeg har en skrekkelig ånde, så det kan jo tyde på det kanskje? Tenkte jeg skulle kjøpe stix idag...
Blir veldig glad for tilbakemeldinger og råd :)