< Tilbake til oversikten

Har noen tips til å nå mitt mål?

Superk sa for siden:

synes lavkarbo er litt vanskelig. Har gått på det halvannen uke. Gikk ned over en kg første uka fra 74.1 til 72.8, men i dag tidlig var jeg oppe i over 73 igjen. greit at jeg koste meg litt på lørdag og fikk i meg 70 karbs, men ligger på rundt 20-25 ellers. Uansett, fikk en liten nedtur etter en uke med spenning. Er jo så ny på dette at jeg ser på vekta morgen og kveld. Veldig ivrig :) Bør vel la det gå en uke nå uten å se, men redd jeg blir skuffet. Skal ned til 68 kg. håper det går fort, har en tendens til å miste motet. Er middels aktiv tobarnsmor. 173cm, 28 år. Bmi på rundt 24 da... Spiser lavkarbbrød 1 skive m eggerøre og bacon til frokost, kjøtt (rødt, hvit, svin, osv) m blandet salat/grønnsaker til lunsj/middag osv. kan vel egentlig si at jeg har kuttet ut godteri, poteter, pasta,kaker vanlig brød. spiser noe saltede nøtter. puttet i meg det meste før. nam! bør j bare fortsette i samme dur og ha god tålmodighet eller bør jeg gjøre noen endringer? Vil ikke la dette styre livet mitt, men være flink i hverdagene og heller unne meg noe ekstra (men ikke i store mengder) ved sosiale settinger ol. Viktigste er å kutte ned drastisk på godtespisinga (som tok overhånd), så kommer kanskje vekta etter også...? Trenger tips :)

Newstart sa for siden:

I begynnelsen mister du jo en del vann. Og hvis du skeier ut og spiser salt mat så vil vekta øke. Det viktigste av alt er å ha TÅLMODIGHET:D. Da ordner alt seg til slutt. Men ikke så veldig lurt å skeie ut etter så kort tid.

Syns du har vært flink jeg. Som har kuttet ut alt det der, men som sagt du må bare fortsette så vil du se resultater etterhvert. Det tar tid før kroppen er enig også. Mange følger med vekta hver dag. Jeg for min del ble litt opphengt i den ei stund, så jeg fant ut at det var best å veie seg en gang i uka. Men at jeg kan snik veie meg en gang midt i mellom for å se om det går rette veien. Det syns jeg er veldig greit. Da blir jeg heller ikke så opphengt i den.

Superk sa for siden:

Takk for svar. trenger å høre at jeg er flink :) Vil ikke at dette skal styre livet mitt, det er det ikke verdt, men legge meg på et nivå som er gjennomførbart. feks at j kjøpte en salat ute i går. gav bort brødet, men rådførte meg ikke ned i hver eneste detalj om dressingen ol. Som sagt er det viktigste å kutte ut sukkerinntaket, noe jeg føler jeg har klart med glans. ikke brus, ikke chips, ikke smågodt og kaker utenom spesielle anledninger, men har allerede merket at d ikke frister så mye da heller, nå som jeg vet hva d inneholder :) Men litt er lov, i små mengder- en sjelden gang... men ikke helt enda... :) så kommer nok vekta etterhvert. Ble nok litt for entusiastisk den første uka, men skjønner jo at veien ned er ikke så lett :) Jobber som lærer og har hatt laaang ferie, så kanskje d vil gå seg til enda bedre når jeg kommer ut i jobb og rutiner igjen ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.