Hei. Ser det er så mange fine oppskrifter her. Jeg har i helgen laget ostekake og bonuty "ala fotballfrue" Disse står så fint i kjøleskapet å frister etter hvert middagsmåltid. Det jeg lurer på da.. vil det ødelegge å spise en bit som dessert hver dag? Hva gjør dere?
Er det lov, eller er det bare noe man bør unne seg i helgene?
Jeg forsøker å begrense lavkarbogodtet til pms-uka. Jeg reagerer litt på søtstoff (oppblåst, dårlig i magen), og da er det naturlig å begrense det. Men når dét er sagt blir det ostekake i noen dager helt til det er tomt om jeg har bakt til en anledning ;) Noen opplever å stagnere på vekta når de spiser søtstoff, men jeg har ikke gjort det. Mulig jeg hadde gått ned fortere, men det får jeg jo ikke vite. Jeg har tenkt som så at når det verste søtsuget tar meg før mens, er det bedre å spise noe som ikke får blodsukkeret mitt til å gå bananas - selv om det ikke er optimal mat. Derfor hender det at det blir lavkarbomuffins, sukkerfri sjokolademousse eller annet den uka :)
Lørdag er godteridagen, så da spiser jeg en sukkerfri sjokolade og en pose baconsvor. Ellers lager jeg ikke så ofte kaker, så når det er noe igjen etter bursdager og slikt, spiser vi det opp. Det er snakk om fire ganger i året, når vi har bursdag.
MEN jeg spiser en del bær med fløte, og har alltid lavkarbois i fryseren, så jeg tar det hvis jeg er fysen på noe. Burde kanskje kutte ut da, for vekta den står stille gitt...
Baker ikke lengre....for jeg må jo spise opp det jeg har laget! Og siden det er kun jeg som spiser disse lavkarbokakene jeg lager så er det opp til meg å bli kvitt alt. Å fryse ned er jo et alternativ men ostekaken blir så ekkel og vassen etter en tur i fryseren ser jeg....
Men jeg spiser en stripe sukkerfri mørk sjokolade daglig og en menge IFA.....
Hehe, moro å lese hva dere tenker om denne saken. Og det blir litt sånn her å. Jeg er den eneste som spiser det, og det er liksom for galt at det bare skal ligge der også. Men jeg får vel kanskje begrense det litt som det er med alt annet - alt med måte, right? :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.