< Tilbake til oversikten

Nødvendig med ketolysepiller?

musi78 sa for siden:

Er det nødvendig å kjøpe pillene? Jeg begynte egentlig på Skaldeman, men "hoppet over" til ketolyse etter noen dager. Ser egentlig ikke den helt store forskjellen, bortsett fra dette med grønnsaker.

Ligger på ca 73-75% - 20-22% - 3-5%

Er i ketose i følge sticks.

Vekttapet så langt etter 5 dager har vært beskjedent, mellom 500 gram og 1 kg.

Yrla sa for siden:

Ja. Det er mange grunner til å ta de:) Om du leser litt om hva de enkelte og anbefalte mineralene osv. gjør for deg vil det trolig motivere deg til å ta de.

bente1 sa for siden:

Jeg vil i utgangspunktet anbefale deg å ta de, da det vil gi deg maksimalt utbytte av kuren!

Personlig syntes jeg imidlertid det både ble dyrt, og jeg vet jeg ikke vil greie å følge opp med å ta piller på mange forskjellige tidspunkt i løpet av dagen. Jeg har derfor selv valgt å heller kjøpe et multi vitamin - mineral tilskudd på apoteket som jeg kan ta på et tidspunkt i løpet av dagen som passer meg, samt spise mye og variert med grønnsaker, slik at jeg får i meg det meste av det jeg trenger gjennom kosten. For meg har dette fungert fint, jeg føler meg friskere enn noen gang, vekten går sakte men sikkert nedover, og jeg opplever ingen av de plagene noen sier de kan få når de ikke tar vitaminene;)

Yrla sa for siden:

Jeg kjøper mineraler og vitaminer på ebay. Anbefales. Men det er mange forskjellige stoffer mineralene og sporstoffene kommer i forbindelse med, og det er derfor lurt å lese seg til hvilke som er best egnet. Jeg kan også hjelpe om det er spørsmål siden jeg har lest om dette i dagesvis.

MissPivotal sa for siden:

Jeg ble kvitt en del bivirkninger etter jeg begynte å ta tilskuddene. Så jeg anbefaler deg å bruke de :)

Yrla sa for siden:

Ja, om man hverken inntar bønner, korn, nøtter eller frø vil man mangle magnesium. Magnesium gjør deg mindre anspent, hjelper deg å sove men gir også generelt mer energi. Kalium-mangel kan også gi utmattelsesfølelse. Bare ost, egg, kjøtt og litt fisk og grønnsaker dekker ikke alt vi trenger.Og plages man av ødem kan det skyldes mangel av nettop kalium, magnesium, sink, kalsium eller b6. Eller forstoppelse: kalium hjelper hvis tarmen er slapp, magnesium hvis tarminnnholdet er for hardt. Noen har muskelkramper. Dette kan skyldes kalium eller magnesium-mangel. Torkil anbefaler LO-salt. Den inneholder kalium.

musi78 sa for siden:

Foreløpig har jeg ingen spesielle plager, bortsett fra at jeg kanskje var ørlite svimmel/"lett" i hodet, men ikke noe nevneverdig plagsomt.

Kan jeg eventuelt nøye meg med den ene boksen (den som koster 199, som inneholder krom, kalium, kalsium? Får dekket dagsdosen av selen av paranøtter.

Ketosesticksen har gått fra å inneholde "spor" til moderat til nå det nest høyeste nivået. Jeg vet at man sier at det ikke spiller noen rolle med mengde ketoner, men bare lurte på om det kunne tyde på at det først var i går at jeg var kommet ordentlig i gang med ketolysen?

Hadde nemlig gått mer ned fra i går til i dag enn de andre dagene, men tenkte at det kanskje kunne skyldes at jeg i går inntok litt færre karbohydrater enn de andre dagene (uten å være sulten).

Yrla sa for siden:

Magnesium bør du ta som følger streng lavkarbo. Sink :Østers har svært mye, men det finnes også i svin og okse. Spiser du noen hundre gram av det kjøttet om dagen er du safe.

fettnurket sa for siden:

Det er veldig lurt å spise pillene ja, jeg opplevde at vektnedgangen stagnerte litt da jeg ble litt slørvete med å få i meg tilskuddene. Og jeg var sååå plaget med krampe i leggen før jeg fikk i meg nok magnesium, måtte bruke sterkeste dose på boksen- altså to tabletter daglig. Finn tabletter som har flere av stoffene du trenger, så er det mindre piller å holde styr på. :)

MissPivotal sa for siden:

Skulle faktisk akkurat til å spørre om dette. Jeg innbiller meg at jeg har hatt hovne ben (den ene ankelen) oftere etter at jeg har lagt om til dette kostholdet. Nå er jeg hoven og det gjør vondt, akkurat som om det presser litt. Er det vanlig som følge av det ketogene kostholdet? Jeg har akkurat startet med tilskuddene (en uke siden). Har mensen, og har gått mye i dag, samt at det er varmt. Det kan vel også spille inn antar jeg. Ikke godt!

sistegang sa for siden:

Gemalen får kramper i legga om natta når han glemmer tablettene. Så vi spiser de, og blodprøvene mine er supre.

Yrla sa for siden:

DEt skyldes nok mensen, gåingen og manglende væskeinntak, tenker jeg: ) Drikk og slapp av;)

maynard sa for siden:

Anbefaller de!
Jeg og merker at jeg går lettere og mer ned i vekt når jeg spiser streng lavkarbo.
Selvfølgelig er det bedre å få det i seg igjennom kosten, men for min del så synes jeg det er litt stress å måtte sette sammen maten hver dag ut ifra hvilke vitaminer og mineraler jeg skal ha i meg.

Yrla sa for siden:

Ja. Selv har jeg sjekket hvor man finner mest av de forskjellige stoffer og tatt tilskudd av de jeg ser jeg ikke får i meg via kosten.

mjaubeibi sa for siden:

Jeg lurer på om det er noen spesiell grunn til at krom/kalium-tablettene skal tas to ganger om dagen, en hver gang?

Jeg spiser ikke fire måltider om dagen, bare 2-3, så det blir vanskelig å huske på den som liksom skal være middag( for etter lunsj spiser jeg ikke før på kvelden).

Kan jeg bare ta begge to samtidig,eller trøbler jeg det til da?

Yrla sa for siden:

Om du tar alt på en gang blir mindre opptatt i kroppen, tror jeg fordi kroppen trenger ikke så store doser om gangen.

VSB sa for siden:

Jeg kan jo legge ut et eksempel, men nå prøver jeg å tilpasse til depresjon og det rammer særlig vitamin d og omega 3 som jeg prøver å få store doser av.

Tar: multivitamin 2 ganger for dagen, magnesium 2 ganger, fiskeolje 2 ganger, har bestilt høydose d-vitamin, Udos choice 15-30ml og litt kokosolje når den kommer.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.