< Tilbake til oversikten

Lavkarbo og matvareallergi

GryH sa for siden:

Noen som vet hvordan (om det i det hele tatt er mulig) å teste ut lavkarbo når en har allergi mot alle typer produkter laget med egg og melk?

Megvel sa for siden:

Klart. Ren mat! Kjøtt, fisk og grønnsaker! Jeg spiser ikke melk, det går greit!

kamp sa for siden:

Det gårfint. Jeg tåler ikke gluten melk egg soya, de fleste andre korn slag, en del grønnsaker og frukt ;)

trulss sa for siden:

Hei,
Hvis du spiser lavkarbo utenom egg, vil du se at allergien forsvinner. Det er min erfaring i forhold til andre som har hatt allergi, og som er blitt frisk gjennom kosthold. Fugl, alt av fisk- og skalldyr, kjøtt, pålegg (salami, skinke o.l.), salat, grønnsaker som vokser over jord, bruke Ghee (klarnet smør uten melkeproteiner), samt utstrakt bruk av krydder og krydderurter. Dette er et godt utgangspunkt for variasjon, både i matretter og smaker. Det er viktig å få i seg nok fett. Lykke til!

GryH sa for siden:

Sikkert to dumme spørsmål - men er det vanlig å bli svimmel den første tiden? Og er det noen som har noen gode tips til å få i seg nok fett når jeg ikke spiser meieriprodukter (kun kjøtt, fisk og grønnsaker/frukt)

Kitt sa for siden:

Svimmel, slapp, kvalm, dårlig i magen..... Helt normale, svært vanlige oppstart/karboabstinens- symptomer!:p

Velger du konsekvent de feteste produktene, som kjøttdeig i stede for karbonade, spiser skinnet på kyllingen og laks/ørret i stede for torsk, vil du få i deg en del fett der.

Og som det sies over her: cocosa!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.