< Tilbake til oversikten

Alkohol igjen, Vodka!

Amica sa for siden:

Ååh, jeg er håpløs. En venn av meg klarte å gjøre meg usikker ang. Vodka, for han mener det er sukker i vodka og dermed masse karber. Men jeg har da fått med meg at det er 0 g kh i Vodka! Hvor får han det fra at det er karber i den?

Er det noen som vet hvor MANGE karber det er i Grans Bright? Står bare at det er 80 % mindre enn i vanlig, men "80 % mindre" er jo litt..mistolkende. 2. 5 g kh finner jeg fra en annen diskusjon, kan det stemme? SÅ lite som i Red Light?! (til myye billigere :D, høres for godt ut til å være sant).

Red Light hadde vel 2.5 g det er vel det minste, men det er sikkert ikke billig da, Grans sitt koster 10 kr, og såå billig kan du nesten ikke få noe som helst lavkarbo for tida..:p Bare lurte hvor ille det ville vært å drukker Grans Bright framfor Red Light.

Ja, som dere skjønner nærmer det seg helga - jeg beklager å ta det opp IGJEN! Jeg HAR søkt, men fant bare at det var 0 i Vodka, men det veit jeg jo..

Noen som skjønner hva jeg lurer på? (ekke så flink å formulere meg :p ).

Lita

pysa sa for siden:

Dette lurer jeg også på... skal på jentetur( hyttetur) og da blir det jo vanskelig å holde dietten...

Amica sa for siden:

Ingen smarte som kan svare oss? :p Er ikke Vodka laget av poteter da? Som igjen er stivelse, som kan spaltes til karbiser..? Hum..Skjønner ikke hvorfor jeg tviler slik, har jo hørt fra DERE at det er 0, stoler jo på dere.. :ja:

Skorpia sa for siden:

Norsk vodka er laget av poteter,men den russiske,har jeg ikke peiling på.

Og når det gjelder grans bright går jeg ut fra at det er 13 karber i en vanlig liten flaske øl,det er det som står om karber i øl generelt. Tar du vekk 80 prosent fra de 13 sitter du igjen med 2.5 karber ca. Har bare tatt det i hodet.

Red light har enda mindre i og med at de er på halvlitersbokser.

Altså. Grans bright: 0.33 liter- 2.5 karber
Red light:0.50 liter- 2.5 karber

Men dette har jeg svart på før.

Det jeg har lest om sprit er at det meste er bortimot karbofritt,også vodka.

Daizy sa for siden:

Jeg har også fått med meg at sprit har 0 karber, og Grans 2.5 kh per flaske (men sistnevnte tror jeg jeg har fått fra Skorpia ;)

Amica sa for siden:

Ja, 2.5 per 0.33 og 0.5, er jo litt forskjell der da :ja: Vet dere hva en Red Light koster? Får prøve å spise liten karbiser den dagen da, så det ikke blir så ille. Ja, er klar over at det var svart på før.

Men ikke det med vodkaen. Om den Norske er med poteter kan jeg vel ikke kjøpe Vikingfjord, eller hva nå enn den billigste heter. Dem er jolaget av poteter. Jaja, enten en vin, eller 6 øl (16 karber :( ) på meg da..

Takk for svar Skorpia, selv om du har svart før ;)

Skorpia sa for siden:

Hallo potetene har da vel ikke noe å si de er nemlig gjæret på samme måte som et glass vin er og de er jo stort sett laget på druer som også er fyfy. Karbohydratene blir omdannet til alkohol så om vodkaen er laget på poteter eller sukker og gjær har da ingenting å si. Whisky tror jeg da vitterlig er laget på bygg,og Cognac på druer.Rom på sukkerroer eller sukkerrør,så du kan bare glemme hva det er laget av,for alle disse gjennomgår en kjemisk prosess. Men på den annen side,bør en jo begrense inntaket da:-) For hvis jeg hadde vært på byen eller noe og fått litt for mye ,er det jammen ikke lange veien til ei hamburgersjappe. Og det tåler kroppen min dårlig.
Så lykke til ,men ta det med måte:cool:

Amica sa for siden:

Jeg har jo ikke peiling på slike ting :rodme: sorry, men bra du har da..:o

Jada, skal selfølgelig ta det med måte..Takk for tips og råd..

*Tulla* sa for siden:

betyr dette at man kan ta seg en fest og da heller drikke vodka enn øl?

Bare lurer, har lyst på en fest (litt dumt siden jeg nå prøver å bli kvitt noen kg, men det er så lenge siden sist - mange mnd)

ELLINOR sa for siden:

vodka, rom, wisky, cognac har null med karber, Blandes de med lightbrus er ingen karber i en drink. Rødvin inneholder fra 0,2 til o,5 pr glass. Tror det gjelder hvitvin også.

Tidligere bruker sa for siden:

Jeg synes dette høres positivt ut :)
Man drikker jo med måte da... ehh... men en fest er en fest. Da gidder jeg ikke spare så mye på godsakene ;)
Jeg kommer ikke til å telle drinker på lørdagen Lita.... tror vi mer må passe på snackset rundt oss.

Tulla: du skulle vært med oss på fest på lørdag!! :klem: til deg

Amica sa for siden:

Jeg tror konklusjonen er at Vodka med Light brus = ingen karber, MEN, kroppen vil forbrenne alkoholen før kroppsfettet, så det vil nok stoppe opp litt. Men skal man, så skal man. :)

Ja, vin er "bra" å drikke (ikke bra i den forstand). Der er det lite karber..til tider lavt sukker innhold..I noen dietter er det "lov" å drikke litt vin (snakk om måte), så det kan jo ikke være sååå ille tenker jeg. Men det er klart, det er forskjell på ett glass og en og en halv flaske :p

Enda en konklusjon, ikke drikk..
(men jeg skal nå uansett)

Amica sa for siden:

Nei, ikke jeg heller, kommer sikkert til å telle øl, men det har jo egentlig INGENTING å si, for skaden er allerede skjedd etter ei øl. Men må telle for å ikke gjøre noe dumt (vil ikke bli dårlig). Det burde du og passe på, du kan fort bli meget fortere brisen..:D

Ja, Linda, det er nok alt potetgullet som blir vanskeligst bite negler. Vi får ordne oss et Lavkarbo bor, jeg og du da :D

*Tulla* sa for siden:

Jeg vil, jeg vil, jeg vil :full: :full: :full: :full:

Daizy sa for siden:

Utstyr dere med feks bacongull, peanøtter, cashew nøtter & feks grønnsaker og dip (broccoli og dip er jo yummy) Så kan de som vil dippe i potetgull :D

Aline sa for siden:

drink-tips :)

utblandet fun-light saft, en god dæsj vodka, litt sprite zero :D

Daizy sa for siden:

Mmm.. det hørtes godt ut :) Hvilken saft er best synes du? Tror ikke jeg vil bruke wild berries (det er den jeg drikker til hverdags) og vil ikke 'ødelegge' den... :rolleyes:

Aline sa for siden:

lurt :)

mine favoritter er peach og iste (fersken den også :p)
sikkert ok med bringebær, men den smaker rimelig kunstig, da :)
de har en annen også, husker ikke hva den heter.. litt sånn fancy blanding...

den er god!!!

Skorpia sa for siden:

Har du tenkt å drikke vodkaen bar:D

Husk hva du blander med,går sikkert an med pepsi max el-
og som jeg sier så er det største problemet at får du for mye blir vettet borte og veien til hamburgersjappa er lett,eller potetgullet som står på bordet .

Daizy sa for siden:

åja den ja ;) hehe... Isthe høres bra ut.. Den tror jeg jeg vil prøve. Blir litt sommer fresh også!

friflex sa for siden:

Viss man ikke har i bremsevæske i det hele tatt men drikker vodkaen bar så blir det mindre alkohol innabords, men samme virkning:D

Neida, bare tulla.. Syns Vodka og Sprite Zero er helt ok jeg, men siden det ikke er mer smak enn "nødvendig" på Zero'n syns jeg det er viktig med noenlunde kvalitet på vodkaen. Vikingfjord, Absolute og Skyy er veldig "rene" på smaken og er bra etter min smak!

Aline sa for siden:

mmmm :) jeg gleder meg til jeg har tenkt å drikke noe annet enn vin på fest igjen, for jeg kjøpte med meg en flaske sky fra Boston :)

flaska ser fraktisk god ut :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.