Eris sa for siden:
Dersom dere ikke har mulighet for å varme maten, hva spiser dere? Det må da være noe enklere enn å skjære salat hver dag?
Eris sa for siden:
Dersom dere ikke har mulighet for å varme maten, hva spiser dere? Det må da være noe enklere enn å skjære salat hver dag?
mysil sa for siden:
Omelett, eggerøre, kokte egg med salat, middagsrester, osteknekkis med pålegg, eggemuffins, egg i frakk, påleggsruller, pannekaker med fyll, vafler med pålegg, smoothie... Masse godt å velge i som er godt kaldt :)
Bravo sa for siden:
Eller rett og slett lavkarbobrød med div. pålegg. Så ser det veldig "vanlig" ut også.
LiseSJ sa for siden:
For meg, som konstant har det travelt, er det egentlig viktig å ha noe klart dagen før. I dag har jeg bakt møllerens lavkarbobrød og det har kost seg til avkjøling på kjøkkenet i kveld!! :) Ellers har du frokostblandinger som består av diverse typer frø (kan nevne solsikkefrø, linfrø, gresskarfrø og sesamfrø) sammen med litt opphakkede mandler sammen med litt kokosmasse (denne kan du evt sløyfe) sammen med diverse bær og biola naturell eller cottage cheese, rømme eller creme fraiche. Alt ettersom hva jeg har i kjøleskapet. Har kombinert dette med å strø over litt sukrin og kanel noenganger (denne oppskriften har jeg funnet i lavkarboboken min, og er superbra :)
BenteR sa for siden:
Jeg lager ofte muffins, f.eks med kylling, eggerøre, kyllingsalat, minipizza med grov speltbunn eller CC-vafler.
Noen grilla kyllinglår eller vinger eller koteletter er heller ikke dumt å ha med som niste.
sjefen sa for siden:
Jeg bruker lavkarbo knekkebrød. Veldig enkelt, jeg hadde ikke klart meg uten knekkebrød :)
Melusine sa for siden:
Jeg har ofte med middagsrester, kokte egg, pannekaker med fyll og for ikke å glemme oopsi (med smør eller majones og diverse pålegg).
Nå trenger jeg ikke å bekymre meg for holdbarhet siden vi har kjøleskap på jobben, men regner med at dette er mat som kan holde seg frem til lunsj.
I alle fall oopsiene :)
Ninasju sa for siden:
Les tips i denne tråden, som heter hva har du i matboksen idag? forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=46567
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.