< Tilbake til oversikten

Spiser jeg nok (ketolyse)

Pebbles82 sa for siden:

lurer på om jeg spiser nok av ting jeg skal spise?
Idag, fra diett.no
Energi 1608 [RIGHT]Basert på ditt ADI[/RIGHT]
Fett 124g Mettede fettsyrer 29.9g Flerumettede fettsyrer 8.04g Enumettede fettsyrer 32.9g Kolesterol 611mg Natrium 1045mg 70% Karbohydrat 16.3g 13% Kostfiber 13.9g 56% Sukkerartet g Protein 99.9g 217%

matvarene for idag har vært:
frokost: 2 bløtkokte egg med smør og en fiberike knekkebrød + kopp kaffe med h-melk
lunch: en nakkekotellett med 100g kokt rosenkål (bakt i ovn)
middag: stor hamburger kjøtt (full kjøtt) den var på ca 250g tok på et par slice greddeost oppå men jeg klart ikke å spise det opp, spiste nok 200g.
ved siden av hadde jeg 1/2 agurk - 5 til 6 cherrytomater - en halv avokado og saften av en sitron over grønnsakene, og spiste resten av sitronen.. (elsker sitron og lime)
jeg har også tilsammen (inkl. frokost) drukket 3 kopper med espresso og kremfløte. og 2x0.7 L vann a la olden flaske.

Spiser jeg for mye fett eller er det ok?

Litt andre opplysninger:
er 90 kg og 161cm og vil ned ihvertfall 30kg
det her er dag 5 av ketolysekuren men har ennå ikke kjøpt meg boka og diverse tabletter.. aner ikke om jeg er i ketose.. men har spist ganske likt det som står lenger oppe hver dag nå.. har ikke merket noe vektendring.. men holder på å få mensen og jeg får alltid mye vann i kroppen på den tiden og legger på meg 2-3 kg... i tillegg til oppblåst mage, så det er ikke den beste tiden å se etter vektnedgang :p

Yrla sa for siden:

På diett.no kan du trykke slik at du ser prosentfordelingen av fett, protein og kabohydrater istedenfor å se "ADI%". Trykk den ved siden av så får du et kakediagram og ser da hvor nær idealfordelingen av næringsmidlene du ligger. Trykk på "K.diag" øverst til venstre.

Om du har spist nok vet bare kroppen din. Er den ikke sulten er det nok.

Trj sa for siden:

Slik jeg husker ketolyse-tida: Kanskje bare et par cherrytomater ? Og husker at jeg lukka øynene når jeg skvisa sitronsaft over maten. Bittelitt forsiktig med tomater (litt kan du spise) og sitron. Men det er ikke mye sitronsaft som skal til for å sette smak.

Ønsker deg lykke til ! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.