< Tilbake til oversikten

Kan jeg?

Suann sa for siden:

Kan jeg gå ned i vekt om jeg lever med et slikt kosthold som beskrevet under her:
Og får jeg i meg alle næringsstoffer og vitaminer? Og kalles ligner dette på en av diettene/kostholdene?

Jeg har kuttet ut: Mel, havregryn, ris, pasta, poteter, sukker, is.
Jeg har spiser lettmajones, lettrømme lettyougurt og yougurt naturell og drikker skummet melk
Jeg spiser alle sorter grønnsaker og frukt (uten druer og banan).
Jeg drikker kaffe.
Til frokost og kvelds: Det går mye i mye egg og bacon, ost samt makrell i tomat på egenlagede knekkebrød (av solsikkekjerner, linfrø, kruskakli, litt nøtter og mandler, litt salt og vann)
Til middag laks, kyllingfilet, svinekjøtt, kjøttdeig av svin. Sammen med salat og broccoli og blomkål.

Kan noen "analysere" dette :) Ordet er fritt og jeg er takknemlig for alle svar og synspunkter :)
Jeg ønsker meg et lettere og sunnere liv!

TigerTove sa for siden:

Jeg personlig ville hatt i meg mindre (minimalt med) frukt og mer fett. Tror du ligger ganske nærme Fedon Lindberg, uten at jeg er noen ekspert på han :)

Suann sa for siden:

Brukte smør i går når jeg bakte noen lavkarbomuffins. Hadde mye malte mandler i også og de gir vel også fett...? Og makrell i tomat er vell fett?
Synnes smør og fløte er så "skummelt" :o

TigerTove sa for siden:

Nøtter, smør og makrell er fett ja :)

Mange som sliter med en innbarka "fett-angst", det er ingen som sier at du MÅ pøse i deg masse smør og fløt ;) ta det i ditt eget tempo og prøv deg fram på hvilken mengde kroppen fungerer best på.

Suann sa for siden:

Uff ja må vel det! Har vektangst men gikk på vekta i dag så da blir det litt lettere å motivere seg selv - om jeg går ned.:p
Gikk ned 7 kg i fjor med Herbalife men de er på igjen. Har insett at jeg må legge om kostholdet i det daglige.

Yrla sa for siden:

Om du er normalvektig er det ikke sikkert du går ned. Vekten har noe å si for hvor mye og hvor fort du går ned. Om du vil ha større sjanse for å ned kan du kutte ut frukt og erstatte melkeproduktene med ost som ikke har karbohydrater i. Det er også viktig at du spiser passe mengde mat.

Suann sa for siden:

Jeg er 175 cm høy og veier 75 kg. Jeg ønsker å gå ned til 65/67 kg.

Yrla sa for siden:

Ok. Om du klarer å innta samme antall kalorier , eller mindre om du er mett nok med litt mindre, som du gjør med vanlig mat for å bli mett, vil du nok gå ned ved å spise lavkarbo. Jeg gjorde det sånn ihvertfall da jeg skulle ned mine siste fem. Jeg gikk fra fedonkosthold til ketolyse (dog ufullkommen pga meget protein i forhold til fett) med samme antall kalorier og gikk ganske raskt ned da og har beholdt vekten med dette kostholdet som jeg kommer til å fortsette med for alltid for å opprettholde vekten. Jeg har forsøkt å spise frukt igjen,men da gikk jeg litt opp, så jeg kuttet det ut og gikk ned til der jeg vil være. Nå er det stabilt der og ingenting er bedre enn det.

sylwester sa for siden:

Hvis du har lyst til å slippe å telle kalorier så bør du nok legge deg nærmere ketolyse/atkins fase1/LCHF.

Suann sa for siden:

Må nok lese litt om de forskjellige diettene skjønner jeg!
Er livredd for at det skal bli så komplisert at jeg gir opp.
Hvordan lager dere en et sånnt "barometer" som mange har på innleggene sine. Der det står vekt ønsket vektnedgang og hvor mye en har gått ned pr dato.
Kanskje lurt at jeg lager meg et slikt - for å holde motivasjonen oppe :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.