< Tilbake til oversikten

Trodde jeg var kommet godt i gang, men......

smiler sa for siden:

Jeg er helt ny her. Begynte med lavkarbo for 14 dager siden. synes dette har gått utrolig greit og søtsuget har forsvunnet. (Er egentlig avhengig av sjokolade.)
Men har akkurat nå sjekket innholdet på det jeg spiser på diett.no. Det viser seg at jeg bare har fått i meg ca 7-9 karbohydrater pr dag. Dette er jo altfor lite.
Er det viktig at man klarer å ligge på 15 karbo om dagen for å gå ned?

Første uken spiste jeg litt nøtter på kvelden i tillegg og gikk ned 2.5 kg. Men denne uken hadde jeg bestemt meg for å sjerpe meg. Har gått ned ca 300g denne uken. Hadde jo håpet at det skulle gå raskere.
Jeg skal gå ned 25 kg.

Men det kommer kanskje av at jeg får i meg for lite kabo?

Jeg lurer oså på hvilke vitaminer jeg burde kjøpe nå som jeg lever på lavkarbo. Håper noen kan hjelpe meg :-)

Noenkiloformye sa for siden:

Du må bestemme deg for hva du vil ligge på. Er ny jeg og, og prøver å få til 75% fett, 20% proteiner og 5% kh. For tiden fører jeg opp ting på diett.no og følger med verdiene. Så skal jeg bestemme meg for hvor mange kh jeg vil legge meg på. Men det er min måte å gjøre det på, er litt treglært. Men du får i deg veldig få kh. Du er vel da i ketose? Da bør du vel ta ekstra vitaminer o.l. Vet at man kan få kjøpt vitaminer spesielt laget for ketolyse kuren.

Megvel sa for siden:

Det viktigste er at du trives i nivået du er og at du går ned. Alt annet er detaljer. Hvis de to over ikke er tilstede så kan vi diskutere videre.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.