Jeg har gått på lchf i 2 mnd men har bare gått ned 2,6 kg. Hvorav kun 600 gram siden 4. juli. Jeg er jo selvsagt fornøyd med at jeg i det hele tatt går ned, men synes liksom ikke resultatet reflekterer "arbeidet".
Jeg går ikke på ketolyse (så vidt jeg vet). Teller ikke karber, men holder meg til mat under 5gram pr 100 gram. Spiser 3 normale måltider, men blir noen nøtter til kvelds.
Noen som har noen umiddelbare tips til hva jeg kan gjøre for å booste vektreduksjonen? Er ketolyse slitsomt?
Hører mange kutter ut meieriprodukter, men da blir hverdagen ganske kjedelig...
Trenger litt oppmuntring nå. Det vanskeligste er nesten når jeg må fortelle folk at jeg går på lchf, og de spør om det er verdt det... Har fått styggere hud og hår, må kutte ut MYE av favorittmaten min, og nesten ikke gått ned i vekt; så ærlig talt har jeg vanskelig for å se fordelene akkurat nå...:(
Man kutter absolutt ikke meieriprodukter på ketolyse :) Og nei, det er ikke slitsomt etter at du har kommet over de første dagene med bivirkninger. Man spiser feite meieriprodukter som fløte, ost og seterømme for å nevne noen. Det som har noe å si er karbo-innholdet. Jeg vil anbefale deg å sette deg ordentlig inn i ketolyse og prøve det :) Vel og merke om du har mer enn 10-15 kg å gå ned.
Jeg skjønte ikke helt hva du mente. Jeg spiser lchf og ligger på ca 15-20 gram karbohydrater i løpet av døgnet. Da er jeg i ketose.
Selvom du spiser mat med kun 5 gram pr 100 gram så kommer det jo an på hvor mye du spiser av maten hvor mye karbohydrater du spiser i løpet av døgnet. Det har mye å si for vekttapet ditt.
Typisk dag:
Frokost: to egg med majones, kaffe med fløte og 1ts cocosa (og vitaminer og tran)
Lunsj: gjerne middagsrester, f.eks. Tacosalar med kjøttdeig, osr og rømme
Middag: f.eks. Nakkekoteletter og ratatoille/ smørstekt laks, nykål og rømme
Kvelds: kamillete med 1 ts cocosa
Evt baconkrisp eller nøtter noen kvelder.
Synes dere dette ser greit ut?
Hvor kjøper man forreten ketosticks?
De kjøper du på apoteket. Iallefall her rundt:).
Syns det virker som om det kanskje er litt lite grønnsaker jeg. Men nå er jeg ikke helt sikker på hva den ratatoille består av da:p.
Det jeg mente var at selve kuren ikke går ut på at man skal kutte alle meieriprodukter :) At enkelte må kutte enkelte matvarer fordi det hindrer nedgang for akkurat den personen blir litt annerledes. Beklager om jeg forklarte det uklart :)
Synes at 2,6 kg på 2 måneder ikke er dårlig, jeg da. Spesielt siden du har såpass få kilo igjen.
Hvor mange karbohydrater spiser du i snitt om dagen? Er litt lettere å rådgi hvis man vet hvilken "retning" man følger. LCHF er ganske vid, hvis jeg har forstått det rett?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.