Jeg ønsker å gå ned ca 10 kg. Jeg tror ikke at jeg klarer å følge noe system/diett men har lagt om kostholdet slik:
Har kuttet ut sukker, ris, pasta, poteter og mel oa med mye karbohydrater.
Spiser 1 frukt pr dag (ikke banan)
Lager egne knekkebrød og brød med lite karbohydrater.
Er dette nok til å gå ned raskt i vekt?
Det er i grunn umulig å si, for noen vil det være nok, for andre ikke. Har du lest deg opp på noen av lavkarbo-retningene? De trenger ikke være så vanskelige å følge, og kan hjelpe deg på veien... Uansett, det er bedre å kutte mye karber, enn å fortsette å spise høykarbo! Lykke til!
Prøv. Om det ikke går raskt har du ihvertfall da trappet ned karbohydratinntaket så det glir lettere inn i en ketolysekur eller skaldemanndiett og dermed sluppet unna flere ukers pinefull plutselig omstilling til fett som energikilde fremfor karbohydrater.Du går fortere ned med grønnsaker som eneste kilde til karbohydrater og med fett som energikilde. Men ikke dumt å kutte ut noe av gangen heller.
Dette er spennende :)
I dag har jeg bakt grove muffins uten mel. Bare med mandler, solsikkekjerner, kli, linfrø, egg ost og bakepulver. Nydelige!
Har faktisk fått tilbake bakelysten :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.